Håll Sverige Rent väljer Westander
Stiftelsen Håll Sverige Rent har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet avser opinionsbildning och politisk påverkan för att förebygga och minska nedskräpningen.
– Westander har stor erfarenhet av både opinionsbildning och hållbarhetsfrågor. Genom vårt nya pr-samarbete vill vi att fler ska få upp ögonen för nedskräpningens samhällskostnader och miljörisker, säger Petra Holgersson, pr-ansvarig på Håll Sverige Rent.
Håll Sverige Rent är en ideell organisation som verkar för minskad nedskräpning, ökad återvinning och för att främja individers och organisationers miljöansvar. Stiftelsen grundades 1983 och har sina rötter i kampanjen ”Håll Naturen Ren” som lanserades redan 1962 av Naturskyddsföreningen.
– Mer än femtio år efter kampanjstarten spelar Håll Sverige Rent fortfarande en mycket viktig roll i samhällsdebatten. Att få vara med och vidareutveckla stiftelsens kommunikation känns otroligt spännande, säger Hanna Berheim, kundansvarig pr-konsult på Westander.
I Westanders arbetsgrupp ingår pr-konsulterna Hanna Berheim, Jacob Risberg och Henrik Westander. Byrån har nu 34 anställda och hade under 2014 en byråintäkt på 35 miljoner kronor. Westanders långsiktiga expansionsmål är att bli en av Sveriges största pr-byråer.
Westander utsågs nyligen till Årets Stora Pr-byrå 2014 i analysföretaget Regis kundundersökning. Därmed har Westander utsetts till Årets Byrå under fem av de senaste sju åren.