Johaug väljer Westander
Träningsmärket Johaug har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet handlar om att stärka varumärket och opinionsbilda för kvinnors välmående.

– Regelbunden träning är bra för både individen och samhället. Vi vill bidra till ett mer hållbart samhälle genom kunskap och inspiration som stärker kvinnors mentala och fysiska hälsa, säger Matilda Guillemot, general manager på Johaug.
Johaug är ett exklusivt träningsmärke för kvinnor. Förutom att erbjuda tidlösa träningsplagg av hög kvalitet driver Johaug hälsopodden Johaug Redaksjonen. Målet är att även lansera en community-tjänst med träningsupplägg och tips på hur man får en hälsosam och balanserad vardag.
I Westanders arbetsgrupp ingår pr-konsulterna Katalin Bachry Herngren, specialiserad på hållbarhet, och Ninna Prage, specialiserad på hälsa och forskning.
– Träningskläders påverkan på en hållbar utveckling har hittills till stor del handlat om plaggens material. Jag ser fram emot att hjälpa Johaug att delta mer aktivt i debatten om hur träning kan bidra till bättre folkhälsa, säger Katalin Bachry Herngren, kundansvarig konsult på Westander.
De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.