Ny rekryteringskampanj för pr-konsulter

Westander inleder under augusti höstens rekryteringskampanj för att värva fler pr-konsulter. Vårens rekryteringskampanj resulterade i 317 ansökningar och nio nyanställningar. Målet är att vara 35 anställda 2014.

– Vi vill växa och behöver rekrytera fler kompetenta och engagerade pr-konsulter. Sex nya konsulter börjar under hösten och vi hoppas kunna anställa ytterligare tre-fyra personer, säger byråns vd Patrik Westander.

Westander platsannonserar i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Riksdag & Departement, Fokus, Dagens Samhälle samt på ett antal sajter: Dagensmedia.se, Resume.se och Dagens Opinion. Dessutom syns kampanjen på Facebook och Twitter samt på den egna webbplatsen. Sista ansökningsdatum är den 6 september.

– Många uppmärksammar rekryteringskampanjerna först på Facebook och Twitter. Vi tar gärna hjälp av vårt stora nätverk i sociala medier för att hitta nya kollegor, säger Maria Hazard, pr-konsult på Westander och ansvarig för rekryteringskampanjen inom sociala medier.

Westander genomförde sin första rekryteringskampanj våren 2011. Med 19 anställda satte byrån då målet att vara 35 anställda den 1 januari 2014. I dag har Westander 28 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer.

– Vårt långsiktiga expansionsmål är att bli en av Sveriges största pr-byråer. Det finns stort intresse för att jobba på en byrå som inte konkurrerar med lågt pris, utan med hög kvalitet och nöjda uppdragsgivare, säger Patrik Westander.

Under förra året höjde Westander timpriset från 1 600 kr till 1 800 kr, en prishöjning med 12,5 procent. Byrån har sju år i rad, 2005-2011, vunnit någon av branschens två stora kundundersökningar.