Ny rekryteringskampanj för pr-konsulter
Westander inleder under januari vårens rekryteringskampanj för att värva fler pr-konsulter. Höstens rekryteringskampanj resulterade i 369 ansökningar och tre nyanställningar. Målet är att vara 35 anställda 2014.
– Det går bra för Westander och vi vill fortsätta växa. Nu hoppas vi kunna anställa tre-fyra nya konsulter i vårens rekryteringsomgång. Under förra lågkonjunkturen var vi onödigt försiktiga med rekrytering, säger byråns vd Patrik Westander.
Westander platsannonserar i Riksdag & Departement, Fokus och Dagens Samhälle samt på ett antal sajter: Dagensmedia.se, Resume.se och Dagens Opinion. Dessutom syns kampanjen på Facebook och Twitter samt på den egna hemsidan.
– De sociala medierna är viktigast när vi ska hitta nya kollegor. Hela sex av tio jobbsökare uppmärksammade höstens rekryteringskampanj först på antingen hemsidan, Facebook eller Twitter, säger Johannes Mosskin, pr-konsult på Westander och ansvarig för rekryteringskampanjen inom sociala medier.
Westander genomförde sin första rekryteringskampanj våren 2011. Med 19 anställda satte byrån då målet att vara 35 anställda den 1 januari 2014. I dag har Westander 29 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer.
– Westanders långsiktiga expansionsmål är att bli en av Sveriges största pr-byråer, säger Patrik Westander.
Sista ansökningsdatum i vårens rekryteringskampanj är den 24 januari.