Ny rekryteringskampanj för pr-konsulter
Westander inleder nu höstens rekryteringskampanj för att värva fler pr-konsulter. Vårens rekryteringskampanj resulterade i 258 ansökningar och tre nyanställningar. Målet är att vara 35 anställda 2014.
– Vi vill växa och behöver rekrytera fler kompetenta och engagerade pr-konsulter. Vi hoppas kunna anställa ytterligare tre-fyra personer, säger vd Patrik Westander.
Westander platsannonserar i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Riksdag & Departement, Fokus, Dagens Samhälle samt på ett antal sajter: Dagensmedia.se, Resume.se och Dagens Opinion. Dessutom syns kampanjen på Facebook och Twitter samt på den egna hemsidan. Sista ansökningsdatum är den 12 september.
– Många uppmärksammar rekryteringskampanjerna först på Facebook och Twitter. Vi tar gärna hjälp av vårt stora nätverk i sociala medier för att hitta nya kollegor, säger Johannes Krunegård, pr-konsult på Westander och ansvarig för rekryteringskampanjen inom sociala medier.
Westander genomförde sin första rekryteringskampanj våren 2011. Med 19 anställda satte byrån då målet att vara 35 anställda 2014. I dag har Westander 28 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer.
– Vårt långsiktiga expansionsmål är att bli en av Sveriges största pr-byråer. Det finns stort intresse för att jobba på en byrå som inte konkurrerar med lågt pris, utan med hög kvalitet och nöjda uppdragsgivare, säger Patrik Westander.
Westander utsågs 2012, för fjärde gången på fem år, till Årets Byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.