Rekryteringskampanj för klimatlobbyister
Pr-byrån Westander inleder nu höstens rekryteringskampanj för att värva fler pr-konsulter och klimatlobbyister. Målet är att anställa tre till fyra nya konsulter. Det långsiktiga expansionsmålet är att bli en av Sveriges största pr-byråer.
Under 2014 ökade Westander byråintäkten med 25 procent till rekordstora 35 miljoner kronor. Byrån har i dag 35 anställda och vill nu växa ytterligare, bland annat genom att rekrytera konsulter med specialistkompetens på klimat- och energiområdet.
– Vi vill bidra till att klimatfrågan kommer högre upp på både den politiska och den mediala dagordningen, säger Jessica Henryson, enhetschef på Westander Klimat och Energi.
Westander Klimat och Energi är en enhet inom pr-byrån som är inriktad på att analysera, opinionsbilda och påverka utvecklingen på klimat- och energiområdet. Inom enheten arbetar också flera konsulter som är specialiserade på hållbarhetskommunikation.
Westander har under fem av de senaste sju åren blivit utsedd till Årets stora pr-byrå i analysföretaget Regis kundundersökning. I en parallell rekryteringsprocess söker byrån också andra samhällsengagerade personer med flerårig praktisk erfarenhet från medierelationer eller lobbying.
– Under ett år får vi in totalt omkring 700 jobbansökningar, det är både väldigt tidskrävande och enormt kul, säger Westanders vd Patrik Westander.
Westander genomför två rekryteringskampanjer om året. Sista ansökningsdatum i höstens rekryteringskampanj är torsdagen den 17 september.