Rekryteringskampanj för pr-konsulter
Westander inleder under januari vårens rekryteringskampanj för att värva fler pr-konsulter. Förra årets två rekryteringskampanjer resulterade i 649 ansökningar och åtta anställningar. Målet är att vara 35 anställda 2014.
– Vi vill växa och behöver rekrytera fler kompetenta och engagerade pr-konsulter. Tre nya konsulter börjar under våren och vi hoppas kunna anställa ytterligare tre-fyra personer, säger byråns vd Patrik Westander.
Westander platsannonserar under senare halvan av januari i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Riksdag & Departement, Fokus, Dagens Samhälle och Tidningen NU samt på ett antal sajter: Dagensmedia.se, Resume.se, Dagens Opinion och Akademikerjobb.se. Dessutom syns kampanjen på Facebook och Twitter samt på den egna webbplatsen. Sista ansökningsdatum är den 26 januari.
– Många uppmärksammar rekryteringskampanjerna först på Facebook och Twitter. Vi tar gärna hjälp av vårt stora nätverk i sociala medier för att hitta nya kollegor, säger Johannes Mosskin, pr-konsult på Westander och ansvarig för rekryteringskampanjen inom sociala medier.
Förra årets två rekryteringskampanjer resulterade i totalt 649 ansökningar och åtta anställningar, av vilka tre påbörjas under våren. För närvarande har företaget 23 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer. Westander har som mål att växa till 35 anställda 2014.
– Det finns stort intresse för att jobba på en byrå som inte konkurrerar med lågt pris, utan med hög kvalitet och nöjda uppdragsgivare. Vi vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar, säger Patrik Westander.
Westander har de två senaste åren utsetts till såväl Årets Stora Pr-byrå i Regis och Dagens Industris kundundersökning som Kundens Bästa Pr-byrå i Novus och Resumés kundundersökning. Byrån har sju år i rad, 2005-2011, vunnit någon av branschens två stora kundundersökningar. Åren 2006-2008 utsågs Westander till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri.