Svenska Innebandyförbundet väljer Westander

Svenska Innebandyförbundet, ett av Sveriges största specialidrottsförbund, har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet omfattar opinionsbildning och politisk påverkan för att göra Sveriges största inomhussport tillgänglig för ännu fler.
– Svensk idrott är viktig för samhället, inte minst genom att vi bidrar till folkhälsa och social gemenskap. Vi skulle vilja se ett ökat statligt stöd till idrottsrörelsen, kombinerat med skärpta krav på oss att bevisa att pengarna gör nytta, säger Sebastian Nurmi, kommunikationschef på Svenska Innebandyförbundet.
Över en halv miljon svenskar spelar innebandy regelbundet – i lag, på jobbet, med kompisar eller i skolan. Svenska Innebandyförbundet samlar 116 000 licensierade spelare runtom i landet, vilket gör innebandyn till Sveriges största inomhussport.
– Svenska Innebandyförbundet är en modern folkrörelse med en tydlig ambition att ta samhällsansvar – för folkhälsan, för den sociala gemenskapen, för integrationen, för jämställdheten och för demokratin. Vi är stolta över att få hjälpa till, säger Frida Blom, kundansvarig konsult på Westander.
I Westanders arbetsgrupp ingår även Johanna Wilkens, pr-konsult och ansvarig för byråns tjänster inom målgruppsanalys. Westander är Årets stora pr-byrå 2018 och har de senaste tio åren vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå.
Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med 8 procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 40 miljoner 2017. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.