Tips om värdegrunden årets nyhet i Pr-handboken
I dag släpper Westander den femtonde upplagan av Pr-handboken, med 255 tips om hur man kommunicerar på andra sätt än genom köpt reklamutrymme. Nytt för i år är bland annat 10 tips om värdegrunden.
– En värdegrund som inte används riskerar att uppfattas som floskler. Våra tips handlar om hur företaget kan bygga en värdegrund som är levande i vardagen, säger Westanders ledarskapskonsult Frida Blom.
Pr-handboken har hittills utkommit i 15 upplagor och tryckts i totalt 215 000 exemplar. Handboken är gratis för alla och tipsen handlar om allt från hur man skriver pressmeddelanden och debattartiklar till hur man hanterar kritik i sociala medier och skapar tydliga ansvarsförhållanden på arbetsplatsen.
– Långt ifrån alla har råd att anlita Westander för cirka en miljon kronor per år. Med Pr-handboken vill vi bidra till att fler deltar i samhällsdebatten – med eller utan hjälp av en pr-byrå, säger Westanders vd Patrik Westander.
Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med åtta procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 40 miljoner 2017. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.
Sju av de senaste tio åren har Westander utsetts till Årets stora pr-byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.