Ulrika Davidsson väljer Westander

Kostrådgivaren Ulrika Davidsson har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet handlar om att stärka varumärket Ulrika Davidsson och opinionsbilda för hälsosamma matvanor.

– Svenskarna äter alltmer ohälsosamt, fler lider av fetma och de livsstilsrelaterade sjukdomarna ökar. Vi vill verka för kraftfulla politiska åtgärder som hjälper människor att äta mer hälsosamt, säger Ulrika Albers, vd på Ulrikas Kickstart AB.

Ulrika Davidsson är kostrådgivare, kokboksförfattare och ägare av Ulrikas Kickstart AB som erbjuder kurser kring hälsosamt ätande. Hon föreläser regelbundet om hälsosamma matvanor och hennes böcker har sålts i närmare en miljon exemplar.

I Westanders arbetsgrupp ingår pr-konsulterna Ninna Prage, specialiserad på opinionsbildning inom mat och hälsa, och Frida Blom, affärsområdeschef för Westander Tankeledarskap.

– Jag ser fram emot att hjälpa Ulrika Davidsson att bidra med konkreta politiska förslag för att främja hälsosamma matvanor. Många vet att de skulle må bättre av att äta mer hälsosamt, men det kan vara svårt att förändra matvanor, säger Ninna Prage, kundansvarig konsult på Westander.

De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.