Westander är Årets Stora Pr-byrå

Dagens Industri och analysföretaget Regi har utsett pr-byrån Westander till Årets Stora Pr-byrå 2012. Branschstudien Årets Byrå baseras på en kundundersökning.

– Vi är oerhört stolta och glada över att våra uppdragsgivare ger oss så höga betyg i kundundersökningar. Nu har vi kommit etta i Regis kundundersökning under fyra av de senaste fem åren, säger vd Patrik Westander.

Årets Stora Pr-byrå utsågs i går på galan Årets Byrå 2012 på Stockholm Waterfront. Utnämningen baseras på en kundundersökning som analysföretaget Regi har genomfört bland de deltagande byråernas kunder. Totalt har 202 byråer deltagit i olika kategorier. Undersökningen omfattar drygt 3 000 bedömningar från köpare av kommunikationstjänster.

De företag som ingår i kategorin stora pr-byråer har en byråintäkt över 25 miljoner kronor.

Topplistan över Årets Stora Pr-byråer 2012:

1. Westander
2. Gullers Grupp
3. Spotlight

– Vi ser utnämningen som ett kvitto på att kunderna uppskattar vårt engagemang i uppdragen. På Westander åtar vi oss bara uppdrag som vi själva sympatiserar med, säger Patrik Westander.

Westander har nu 28 anställda och har som mål att växa till 35 anställda 2014. Den senaste rekryteringskampanjen resulterade i 258 ansökningar och urvalsprocessen pågår för fullt.

– Vi hoppas kunna anställa tre–fyra nya konsulter i vårens rekryteringsomgång. Vårt långsiktiga expansionsmål är att bli en av Sveriges största pr-byråer, säger Patrik Westander.

Pressmeddelanden 2013