Westander lanserar rekryteringsbroschyr

I dag lanserar pr-byrån Westander rekryteringsbroschyren ”10 skäl att jobba på Westander” på den egna webbplatsen. Broschyren är tryckt i 4 000 exemplar och kommer bland annat att delas ut under Almedalsveckan.

”10 skäl att jobba på Westander” kommer att delas ut under Almedalsveckan och skickas ut tillsammans med Westanders nya pr-handbok. Broschyrens 16 sidor utgår från företagskulturen på byrån och innehåller korta beskrivningar av följande tio skäl att söka sig till Westander: engagemang, öppenhet, effektivitet, handling, eget ansvar, samarbete, kundnytta, lärande, balans i livet och långsiktighet.

– Med rekryteringsbroschyren vill vi uppmuntra rätt personer att söka sig till Westander. Vi testade ett utkast i samband med vårens jobbintervjuer och responsen inspirerade oss att trycka broschyren, säger Janna Sundewall, tf vd på Westander.

Westander har under våren genomfört en rekryteringskampanj för att värva fler lobbyister och pr-konsulter. Målet var att få in 70 ansökningar under knappt två veckor – resultatet blev hela 314 sökande. Fem av dem kommer att börja arbeta på Westander.

– Många vill jobba på en byrå som inte konkurrerar med lågt pris utan med hög kvalitet och nöjda uppdragsgivare. Rekryteringsbroschyrens beskrivning av företagskulturen på Westander gör det tydligare vem vi söker, vilka krav vi ställer och vad vi kan erbjuda, säger Janna Sundewall.

Westander har två år i rad utsetts till såväl Årets Stora Pr-byrå i Regis och Dagens Industris kundundersökning som Kundens Bästa Pr-byrå i Novus och Resumés kundundersökning. Byrån har sju år i rad, 2005-2011, vunnit någon av branschens två stora kundundersökningar.

Westander har för närvarande 20 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer. Byrån planerar att rekrytera fler konsulter under 2011 och har som mål att växa till 35 anställda 2014. Sista ansökningsdatum i höstens rekryteringskampanj är den 8 september.