Westander värvar från FN
Pr-byrån Westander har anställt Matilda Carlsson, senast kommunikationsspecialist på FN:s utvecklingsprogram UNDP. Hon har mångårig erfarenhet av digital kommunikation och opinionsbildning inom hållbarhet.

– Mitt engagemang för hållbarhet är den främsta drivkraften i mitt arbete. Som pr-konsult på Westander ser jag fram emot att kunna bidra till att fler aktörer deltar i samhällsdebatten, säger Matilda Carlsson.
Matilda Carlsson har rekryterats till Westanders affärsområde Digital och Opinion. Tidigare har hon bland annat arbetat med kommunikation på Röda Korset, Folke Bernadotteakademin och Stockholms Stadsmission. Senast kommer hon från en roll som kommunikationsspecialist på FN:s utvecklingsprogram UNDP. Aktuell Hållbarhet utsåg henne 2018 till en av Sveriges 33 hållbarhetstalanger.
– Matilda Carlsson har värdefull erfarenhet av opinionsbildning och digital kommunikation. Hennes expertis kommer att värdesättas av våra kunder, säger Kristoffer Housset, chef för Westander Digital och Opinion.
De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.
Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med 9 procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 47 miljoner 2018. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.