Westander värvar från Spoon
Pr-byrån Westander har anställt Johan Larsson, senast content director på kommunikationsbyrån Spoon. Han har tidigare jobbat som teknik- och affärsjournalist på Aftonbladet, Internetworld och Mobil.

– Jag lockades dels av Westanders samhällsengagemang, dels av den stora bredden i kunskap, erfarenhet och kompetens som finns på min nya arbetsplats. Företaget har dessutom en mycket sympatisk syn på arbetsgivarskapet, säger Johan Larsson.
Johan Larsson rekryteras till affärsområdet Westander Tankeledarskap. Han kommer närmast från en tjänst som content director på kommunikationsbyrån Spoon Agency. Tidigare har han under mer än tio år jobbat som teknik- och affärsjournalist på Aftonbladet, Internetworld och Mobil.
– Johan Larsson har stor praktisk erfarenhet av att jobba med varumärkesstärkande kommunikation i digitala kanaler. Han har dessutom ett genuint intresse för teknik, forskning och hållbarhet som kommer att vara till nytta för många av våra kunder, säger Frida Blom, affärsområdeschef för Westander Tankeledarskap.
Westander Tankeledarskap hjälper företag att driva branschens utveckling, bli den efterfrågade experten och stärka sitt varumärke på ett specifikt område. De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.
Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med 8 procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 55 miljoner 2021. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.