Westander värvar från Svenskt Näringsliv
Pr-byrån Westander har anställt Elisabeth Grunditz, senast ansvarig för ungdoms- och skolkommunikation på Svenskt Näringsliv. Hon har tidigare varit biträdande regionchef för Svenskt Näringsliv i Östergötland respektive Stockholms län.
– Jag lockades av jobbannonsens rubrik om ”snälla pr-konsulter” och företagets ambition att bidra till en positiv samhällsutveckling. Westander har en väldigt sympatisk affärsidé som förenar samhällsengagemang och företagande, säger Elisabeth Grunditz.
Elisabeth Grunditz rekryteras till affärsområdet Digital och Opinion. Hon kommer närmast från Svenskt Näringsliv, där hon varit enhetschef för ungdoms- och skolkommunikation. Tidigare har hon varit biträdande regionchef för Svenskt Näringsliv i Östergötland respektive Stockholms län.
– Elisabeth Grunditz har gedigen erfarenhet av att bilda opinion inom företagarfrågor. Hennes praktiska erfarenheter av opinionsbildning och politisk påverkan kommer att bli en stor tillgång för våra uppdragsgivare, säger Sebastian Stjern, affärsområdeschef på Westander Digital och Opinion.
De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.
Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med 6 procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 45 miljoner 2020. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.