Westander värvar inför hösten
Pr-byrån Westander inleder i dag vårens rekryteringskampanj. Målet är att anställa tre–fyra nya konsulter. Det långsiktiga expansionsmålet är att bli en av Sveriges största pr-byråer.
Westander flyttade i slutet av 2013 till dubbelt så stora lokaler vid Slussen i Stockholm. Under de första elva månaderna 2014 ökade byråintäkten till rekordstora 32,5 miljoner kronor, en ökning med 6,3 miljoner eller 24 procent jämfört med motsvarande period föregående år.
– Med flytten fördubblade vi kontorsytan och fick möjlighet att fortsätta växa. Nu hoppas vi kunna anställa tre–fyra nya konsulter som ska börja under hösten, gärna med bakgrund och erfarenhet som kompletterar oss som redan jobbar här, säger vd Patrik Westander.
Westander genomför två rekryteringskampanjer om året. Höstens rekryteringskampanj resulterade i 302 ansökningar och sju nyanställda konsulter som huvudsakligen börjar under våren.
– För att kunna ta emot våra nya kollegor på ett bra sätt eftersträvar vi att de börjar med minst fyra veckors mellanrum. Just nu kan vi erbjuda startdatum från augusti, säger Patrik Westander.
Westander avstår helt från platsannonser i papperstidningar. Däremot annonserar byrån på ett antal sajter: Dagensmedia.se, Resume.se, Dagens Opinion och Rättviseförmedlingen. Dessutom syns kampanjen på Facebook, Twitter och LinkedIn samt på den egna hemsidan.
Westander grundades år 2000 av två bröder, Henrik och Patrik Westander, den ena fredsaktivist och den andra oljebolagsdirektör. Byrån genomförde sin första rekryteringskampanj våren 2011 och hade då 19 anställda. I dag har Westander 30 anställda. Det långsiktiga expansionsmålet är att bli en av Sveriges största pr-byråer.
Sista ansökningsdatum i vårens rekryteringskampanj är den 22 januari.