Riksidrottsförbundet

Westander hjälpte Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna att ta fram en strategi för digitala kanaler. Vi intervjuade medarbetare, läste in oss på befintliga strategier och mål samt analyserade data och innehåll från befintliga kanaler. Därefter tog vi fram ett utkast till strategi som Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna fick återkoppla på och utveckla under en gemensam heldagsworkshop.Resultatet blev en konkret strategi med mätbara mål för Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas digitala kanaler.

Det var viktigt för Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna att bygga vidare på det arbete som redan fanns och att koppla de digitala kanalerna till de övergripande verksamhetsmålen.

Referens
”Vi vågar testa mer i dag och skruvar sedan tillsammans för att hamna ännu mer rätt. Strategin har gett oss riktning men också gjort arbetet tillsammans roligare.”

Anna Setzman, kommunikationschef för Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna