Svensk Innebandy

Westander hjälpte Svenska Innebandyförbundet att ta fram en kommunikationsstrategi och handlingsplan med inriktning på idrottspolitik. I arbetet intervjuade vi förbundets medarbetare, läste in oss på befintliga strategier, analyserade tidigare kommunikationsaktiviteter och ledde en heldagsworkshop med nyckelpersoner.

Resultatet av workshopen blev en konkret handlingsplan med strategiska vägval, mätbara mål och praktiskt genomförbara kommunikationsaktiviteter.

Westander bistod även löpande med att genomföra utvalda aktiviteter ur handlingsplanen. Svenska Innebandyförbundets övergripande syfte med arbetet var att stärka varumärket, skapa bättre förutsättningar för innebandyn i hela landet och locka fler till en enkel och rolig sport som alla kan utöva hela livet.

Referens
”Jag är särskilt stolt över strategin som vi tog fram tillsammans och att Svenska Innebandyförbundet verkligen lyckades påverka debatten.”

Sebastian Nurmi, dåvarande kommunikationschef för Svenska Innebandyförbundet