Hållbar industri
Industrin står för nästan en tredjedel av Sveriges samlade utsläpp och branschens klimatpåverkan måste minska snabbt. Samtidigt har svensk industri stora möjligheter att leda den globala omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Svenska industriföretag kan både stärka sina varumärken och inspirera andra genom att delta i hållbarhetsdebatten. Vi på Westander hjälper våra uppdragsgivare att kommunicera effektivt för att skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut.
Våra specialister har ett stort engagemang för industrins omställning och lång erfarenhet av att arbeta med klimat- och hållbarhetsfrågor. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom hållbar industri
Maja ansvarar för Westanders tjänster inom strategi samt för Almedalen. Tidningen Resumé utsåg henne redan 2018 till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer.
– Koka ner budskapet. Sammanfatta ert budskap i en form som är enkel att sprida vidare, säger Maja Stridsberg.Anders är chef för enheten Westander Hållbarhet. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Besluta i ledningen. Säkerställ att ledningsgruppen känner ägandeskap för hållbarhetsarbetet, säger Anders Wennerstrand.Jessica är chef för enheten Westander Klimat och Energi. Aktuell Hållbarhet utsåg henne 2018 till en av de 101 mäktigaste i Hållbarhetssverige.
– Bygg förtroende. Visa att ni har värdefull kunskap som behövs för att fatta rätt beslut, säger Jessica Henryson.Jonas är specialiserad på opinionsbildning och hållbarhet. Tidigare har han arbetat i miljörörelsen och varit ordförande för Klimatriksdagen.
– Lär av de bästa. Är ni redan bäst i branschen så kan ni studera andra branscher, säger Jonas Bane.Monica ansvarar för Westanders specialistområde Idrott och friluftsliv. Tidigare har hon bland annat arbetat med kommunikation för Socialdemokraterna och Unicef.
– Visa på bred förankring. Kroka arm med andra företag och aktörer från olika delar av samhället för att bilda opinion, säger Monica Reinebo.Sebastian ansvarar för Westanders specialistområde Corporate communications. Tidigare har han bland annat startat och varit vd för skjortföretaget The Fair Tailor.
– Arbeta långsiktigt. Det tar tid att bygga upp förtroendet hos era målgrupper, säger Sebastian Stjern.
Du kanske också vill läsa...
10 tips om hållbarhet
Vänta inte med att kommunicera tills ni är helt nöjda och 100 procent hållbara. En tydlig riktning och ärlig ambition skapar förtroende och inspirerar.Kurs: Bli en skicklig hållbarhetskommunikatör
Företag som kommunicerar kring hållbarhet stärker varumärket, inspirerar andra och driver hållbarhetsarbetet framåt. Vi ger dig handfasta råd.Vi som jobbar på Westander
Vi är cirka 30 anställda med olika bakgrund, främst från områden som politik, journalistik, ledarskap och marknadsföring.