Ta fram en varumärkesplattform

Insamlingsorganisationer behöver en praktiskt användbar varumärkesplattform som sammanfattar varumärkets önskade innehåll och ger vägledning både i det dagliga arbetet och i kommunikationen med omvärlden. Några viktiga beståndsdelar är verksamhetsidé, mission, vision, varumärkeslöfte och positionering.

Westander gör gärna alla medarbetare delaktiga i varumärkesarbetet. Involvering höjer kvaliteten och ökar sannolikheten för att medarbetarna ska använda budskapen konsekvent och med uthållighet. Samtidigt är vi tydliga med att varumärkesplattformen är ett viktigt styrinstrument som bör beslutas av ledningsgruppen.

Det färdiga resultatet är ett kort och koncist dokument som används som ett styrinstrument för att förbättra kommunikationen. Nyckelformuleringarna ska vara enkla och tydliga, lätta att säga och enkla att komma ihåg.

Våra specialister skräddarsyr alltid ett upplägg som passar era behov.

Mer om insamlingsorganisationer

Letar du efter något annat?