Varför en handbok för kommunikationschefer?
Alltför många företag uppfattar kommunikationsavdelningen som en operativ stödfunktion snarare än en strategisk partner. Det speglar en underskattning av kommunikationens betydelse för företagets framgång.
Som kommunikationschef har du en nyckelroll i att driva företagets utveckling. Effektiv intern och extern kommunikation är helt avgörande för kärnverksamheten och det viktigaste medlet för att nå era affärsmål.
Handbok för kommunikationschefer innehåller 280 av Westanders bästa praktiska tips om strategi, ledarskap och kommunikation. Med handboken vill vi bidra till att fler kommunikatörer utvecklas till kvalificerade rådgivare.
Varför Westander?
Westander hjälper företag att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme, ofta med målet att stärka varumärket, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till ökat samhällsengagemang.
Vi tror att långsiktigt framgångsrika företag har ett tydligt syfte, starka värderingar och viljan att förändra allt utom företagets kärna. Kommunikation är nyckeln till att skapa en gemensam förståelse och riktning inom organisationen.
Har du tidigare haft nytta av Pr-handboken? Många fler tipslistor och andra handböcker finns att läsa på westander.se. Där kan du även anmäla dig till Pr-skolans öppna kurser eller boka ett skräddarsytt upplägg av valfri kurs.
Hör gärna av dig om du vill veta mer!
Sebastian Stjern, ansvarig för Corporate communications, 076-811 92 00
Handbok i digital kommunikation
Vill du få er digitala kommunikation att lyfta? Handbok i digital kommunikation innehåller 260 av Westanders bästa praktiska tips om strategi och kanaler.Handbok i public affairs
Här ger vi praktiska tips om att gå från strategi till handling i påverkansarbetet. Med Handbok i public affairs hjälper vi fler att engagera sig i samhällsutvecklingen.Ledarskapshandboken
Praktiska tips om hur ledare i kunskapsföretag kan främja motivation. Här hoppar vi över de långa resonemangen och går rakt på de handfasta tipsen.Medieträningshandboken
En vanlig missuppfattning är att medieträning handlar om att slingra sig undan svåra frågor. I själva verket handlar det om att lära sig att ge raka svar.Pr-handboken
Samhällsengagerad kommunikation är på framväxt. Här ger vi praktiska tips om hur man kommunicerar på andra sätt än genom köpt reklamutrymme.