Frukostklubb: Så blir företaget Hetast i Almedalen 2017
Under en vecka varje år trängs politiker, journalister, organisationer och pr-konsulter i Almedalen. Allt fler företag väljer också att finnas på plats i Visby. Pr-byrån Westander bjöd in till ett frukostsamtal om hur enskilda företag kan lyckas med sitt deltagande under Almedalsveckan.
Varje år sedan 2007 delar Westander ut priset Hetast i Almedalen till den aktör som lyckats bäst med att nå ut med sitt budskap under Almedalsveckan i Visby. Under tio år har hittills inget företag fått utmärkelsen. Under Westanders frukostklubb den 19 oktober delade en expertpanel med sig av sina bästa praktiska tips till företag som vill bli Hetast i Almedalen 2017.
Expertpanelen diskuterade bland annat följande frågor: Vad är egentligen samhällsnyttan med att företag deltar i Almedalen? Hur kan ett deltagande bidra till företagets affärsnytta? Vad ska företaget göra för att bli framgångsrikt under Almedalsveckan?
På grund av tekniska problem kan inte live-sändningen av frukostklubben ses i efterhand.
Medverkande
Hanna Berheim, enhetschef för Westander Hållbarhet
Jessica W Sandberg, pr-ansvarig på SOS Barnbyar, som fick Hetast i Almedalen 2016
Johannes Krunegård, pr-konsult på Westander och juryordförande för Hetast i Almedalen
Moderator
Frida Blom, pr-konsult och ansvarig för Westanders tjänster inom lobbying
Läs mer om våra tjänster kring Almedalen.