I Regis undersökning Årets byrå…
”I Regis undersökning Årets byrå hamnar den prisbelönta byrån Jung Relations längst ner i den digitala klassen. Det har skapat en diskussion om vad tävlingen egentligen mäter. Årets byrå bygger på omdömen från kunderna i ett antal olika klasser, som sammanvägs till en topplista. Bland de större pr-byråerna ser topplistan ut så här:
1. Westander 8,94
2. Gullers Grupp 8,80
3. Spotlight 8,43 (…)
Robert Skölfman, vd på Regi, berättar att minst hälften av en byrås kunder som deltar i undersökningen ska ha svarat i varje kategori. Det innebär samtidigt att en stor del av en byrås kunder inte svarar och det kan slå en del på svaren.
– Det ser lite olika ut för varje byrå, säger Robert Skölfman. Han tror att Westander, som har ett fast timarvode, kan gynnas i olika kategorier.
– Kunder som inte är nöjda hoppar av istället för att betala timmar i onödan. Där har Westander en fördel mot byråer som har kontrakt med olika inbakade tjänster.”
Veckans Brief den 7 mars 2013