Länsförsäkringar Fastighetsförmedling väljer Westander
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet handlar om att stärka varumärket på både lokal och nationell nivå samt att tydligare delta i samhällsdebatten.
– Målsättningen är att utmana allt det traditionella i hur vi som mäklarföretag kommunicerar för att på så sätt komma närmare kunderna, både lokalt och nationellt. Vi fastnade för Westanders förståelse för branschen och deras kreativa lösningar på de utmaningar vi som företag står inför, säger Per Sangrud, pr- och kommunikationsansvarig på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är Sveriges snabbast växande mäklarkedja och branschens tredje största aktör. För andra året i rad toppar företaget Svenskt Kvalitetsindex ranking av kundnöjdhet inom fastighetsmäklarbranschen 2017.
– Länsförsäkringar Fastighetsförmedling vågar tänka utanför den traditionella mäklarrollen och har ett stort engagemang i samhällsfrågor. Företagets expertkunskap kommer att bli ett värdefullt bidrag till debatten om framtidens bostadsmarknad, säger Sebastian Stjern, kundansvarig pr-konsult på Westander.
I Westanders arbetsgrupp ingår pr-konsulterna Sebastian Stjern, Nils Grunditz, Ninna Prage och Katalin Herngren Bachry. Westander är Årets stora pr-byrå 2017 och har de senaste tio åren vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå.
Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med åtta procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 39 miljoner 2016. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.