Polisförbundet väljer Westander

Polisförbundet har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet avser publicitet och påverkan för att stärka Polisförbundets varumärke och kommunikation.

– Vi har valt att samarbeta med Westander eftersom byråns filosofi om öppenhet passar oss. Westander fungerar som ett bollplank i vårt opinionsarbete och hjälper oss förstärka vår pr-kompetens, säger Elizabeth Zaar, press- och opinionsansvarig på Polisförbundet.

Polisförbundet är ett fackförbund som med sina 20 500 medlemmar organiserar de flesta yrkesverksamma poliser och studerande vid polisutbildningarna. Polisförbundet arbetar med att skapa goda arbetsvillkor för medlemmarna genom medlemsservice, förhandlingar och påverkan av beslutsfattare på olika nivåer. I arbetsgruppen på Westander ingår Sandro Wennberg och Fredrika Fredmark.

– Polisförbundet är med sin höga anslutningsgrad en viktig aktör i den rättspolitiska debatten. Att hjälpa Sveriges poliser få en starkare röst känns mycket angeläget och roligt, säger Sandro Wennberg, kundansvarig pr-konsult på Westander.

Westander har för närvarande 23 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer. Byrån har som mål att växa till 35 anställda 2014.

Westander har två år i rad utsetts till såväl Årets Stora Pr-byrå i Regis och Dagens Industris kundundersökning som Kundens Bästa Pr-byrå i Novus och Resumés kundundersökning. Byrån har sju år i rad, 2005-2011, vunnit någon av branschens två stora kundundersökningar.