Westander värvar expert på besöksnäring

Pr-byrån Westander förstärker med Daniel Hirsch, som senast varit chefredaktör på branschtidningen Travel News. Han har tidigare jobbat på Visitas medlemstidning Besöksliv och har mångårig erfarenhet av svensk besöksnäring.

– Jag vill påverka samhället i positiv riktning. Westander står för ett genuint samhällsengagemang och åtar sig bara uppdrag som företaget och medarbetarna sympatiserar med. Det var avgörande när jag sökte mig hit, säger Daniel Hirsch.

Tidigare var Daniel Hirsch nyhetschef på Besöksliv, bransch- och arbetsgivarorganisationen Visitas medlemstidning för företag inom hotell-, restaurang och besöksnäring. Senast kommer han från en roll som tf chefredaktör på Travel News. Han har jobbat hela sitt journalistiska liv med att bevaka turism- och besöksnäring.

– Daniel Hirsch har ett stort nätverk inom svensk turistnäring. Tillsammans med hans förståelse för företagandets villkor och ett stort engagemang i klimatfrågor tillför han Westander specifik kompetens som kommer att vara en stor tillgång för våra uppdragsgivare, säger Jessica Henryson, enhetschef på Westander.

Westanders byråintäkt uppgick till rekordhöga 10,6 miljoner kronor under första kvartalet 2016, en ökning med 33 procent från 8,0 miljoner under första kvartalet förra året. Rörelseresultatet var rekordhöga 3,5 miljoner kronor.

Westander vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar. Det långsiktiga expansionsmålet är att bli en av Nordens största pr-byråer.