Samhällsengagemang
Westander ska vägra reklam
”Pr-byrån Westander vill skruva om affärsidén så att byrån undviker att göra reklam. Målet är enligt programförklaringen att ’dels distansera […]Konsumenter väljer samhällsengagemang
Varannan svensk konsument, 48 procent, tycker det är ganska eller mycket viktigt att välja varumärken som visar samhällsengagemang, till exempel genom att ta ställning i en aktuell samhällsfråga. Det visar en ny Sifoundersökning beställd av pr-byrån Westander.
Företagen vinner på att ta ställning i samhällsfrågor
Göteborgs-Posten den 19 april 2019
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling väljer Westander
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet handlar om att stärka varumärket på både lokal och nationell nivå samt att tydligare delta i samhällsdebatten.
Westander värvar från regeringskansliet
Pr-byrån Westander rekryterar Isabella Enbågen, senast politiskt sakkunnig hos tidigare gymnasie- och kunskapslyftsminister Aida Hadzialic. Hon har mångårig erfarenhet av politisk kommunikation och är specialiserad på utbildningsfrågor.
Westander värvar från Stockholm Pride
Pr-byrån Westander förstärker sin hållbarhetsenhet med Sandra Ehne. Hon är listad bland Framtidens kvinnliga ledare, tidigare chef för Scouternas mångfalds- och integrationsarbete samt tidigare ordförande för Stockholm Pride.