Digital kommunikation

Bra digital kommunikation stärker varumärket och bygger relationer med viktiga målgrupper. Genom att använda de senaste metoderna och arbeta smart kan ni maximera effekterna av er kommunikation.

Våra specialister inom digital kommunikation har lång erfarenhet av att arbeta med sociala medier, digitala kampanjer, annonsering, webbstrategier och opinionsbildning. Vi kan hjälpa er med allt från analys och strategi till innehåll och genomförande.

Vill du veta mer?

Monica Reinebo

Våra specialister inom digital kommunikation

Monica Reinebo

Affärsområdeschef

Monica är chef för enheten Westander Digital. Tidigare har hon arbetat hos Socialdemokraterna och på FN:s barnfond Unicef.
– Våga prioritera. Satsa på en eller ett par kanaler som är viktiga för era målgrupper, säger Monica Reinebo.

Amanda Edfeldt Hanson

Pr-konsult

Amanda är specialiserad på digital kommunikation och varumärkesstrategi. Tidigare har hon varit marknadsansvarig på hudvårdsbolaget Emma S.
– Anpassa er tonalitet. Hitta ett tilltal som passar kanalen, målgruppen och er själva, säger Amanda Edfeldt Hanson.

Cecilia Gomez

Pr-konsult

Cecilia är specialiserad på ledarskap och person-pr. Tidigare har hon varit förbundsdirektör på Svenska Diabetesförbundet.
– Ta fram en plan. Komplettera strategin med en tydlig och konkret aktivitetsplan, säger Cecilia Gomez.

Daniel Olsson

Pr-konsult

Daniel ansvarar för Westanders specialistområde Arbetsmarknad. Tidigare har han arbetat med lobbying på Unionen och som pr-konsult på Priority Group.
– Testa och lär. Utveckla kanalerna genom att våga testa, dra lärdomar och försöka igen, säger Daniel Olsson.

Ida Alterå

Pr-konsult

Ida är specialiserad på opinionsbildning och lobbying. Tidigare har hon varit ordförande för CUF och ledamot i Centerpartiets partistyrelse.
– Renodla innehållet. Välj en tydlig inriktning och håll er konsekvent till den, säger Ida Alterå.

Julia Holmvik

Pr-konsult

Julia är specialiserad på medieträning. Tidigare har hon främst arbetat som journalist på bland annat Sveriges Radio och Yle.
– Fördela ansvar. Utse en ansvarig för respektive kanal med tydliga mandat, säger Julia Holmvik.

Julia Högberg

Pr-konsult

Julia ansvarar för Westanders tjänster inom storytelling. Tidigare har hon bland annat arbetat som skådespelare på Dramaten och copywriter på Wenderfalck.
– Ringa in målgrupper. Beskriv tydligt målgruppernas behov, önskemål och drivkrafter, säger Julia Högberg.

Kajsa Ulfsdotter

Pr-konsult

Kajsa är specialiserad på företagskommunikation. Tidigare har hon varit pr-ansvarig på TV4 samt arbetat med Systembolagets hållbarhetsredovisning.
– Målgruppsanpassa budskapen. Se till att paketera dem så relevant som möjligt för följarna, säger Kajsa Ulfsdotter.

Maja Stridsberg

Affärsområdeschef

Maja är chef för enheten Westander Politik och Opinion. Resumé utsåg henne 2018 till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer.
– Sätt mål. Formulera mätbara mål som stärker affären och följ utvecklingen över tid, säger Maja Stridsberg.