Digital kommunikation

Bra digital kommunikation stärker varumärket och bygger relationer med viktiga målgrupper. Genom att använda de senaste metoderna och arbeta smart kan ni maximera effekterna av er kommunikation.

Våra specialister inom digital kommunikation har lång erfarenhet av att arbeta med sociala medier, digitala kampanjer, annonsering, webbstrategier och opinionsbildning. Vi kan hjälpa er med allt från analys och strategi till innehåll och genomförande.

Vill du veta mer?

Monica Lundbom

Våra specialister inom digital kommunikation

Monica Lundbom

Pr-konsult

Monica ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon arbetat hos Socialdemokraterna och på FN:s barnfond Unicef.
– Våga prioritera. Satsa på en eller ett par kanaler som är viktiga för era målgrupper, säger Monica Lundbom.

Ahmed Al-Qassam

Pr-konsult

Ahmed är specialiserad på klimat och energi. Aktuell Hållbarhet utsåg honom 2017 till en av de 101 mäktigaste i Hållbarhetssverige.
– Förnya strategin årligen. Plattformarna och användarnas beteenden förändras snabbt, säger Ahmed Al-Qassam.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan ansvarar för Westanders tjänster inom kriskommunikation. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och ledarskribent på Aftonbladet.
– Anpassa er tonalitet. Hitta ett tilltal som passar kanalen, målgruppen och er själva, säger Johan Lindahl.

Linnea Sandström Lange

Pr-konsult

Linnea är specialiserad på politik och analys. Tidigare har hon bland annat arbetat på intresseorganisationen Personal PAC i Chicago.
– Ta fram en policy. Skapa framför allt riktlinjer för hur ni hanterar kritik i sociala medier, säger Linnea Sandström Lange.

Maja Stridsberg

Seniorkonsult

Maja ansvarar för Westanders specialistområde Digitalisering. Resumé utsåg henne 2018 till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer.
– Målgruppsanpassa budskapen. Se till att paketera dem så relevant som möjligt för följarna, säger Maja Stridsberg.

Ninna Prage

Seniorkonsult

Ninna ansvarar för Westanders specialistområde Hållbara livsmedel. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Renodla innehållet. Välj en tydlig inriktning och håll er konsekvent till den, säger Ninna Prage.