Digital kommunikation

Bra digital kommunikation stärker varumärket och bygger relationer med viktiga målgrupper. Genom att använda de senaste metoderna och arbeta smart kan ni maximera effekterna av er kommunikation.

Våra specialister inom digital kommunikation har lång erfarenhet av att arbeta med sociala medier, digitala kampanjer, annonsering, webbstrategier och opinionsbildning. Vi kan hjälpa er med allt från analys och strategi till innehåll och genomförande.

Vill du veta mer?

Monica Reinebo

Våra specialister inom digital kommunikation

Monica Reinebo

Seniorkonsult

Monica ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon arbetat hos Socialdemokraterna och på FN:s barnfond Unicef.
– Våga prioritera. Satsa på en eller ett par kanaler som är viktiga för era målgrupper, säger Monica Reinebo.

Daniel Olsson

Pr-konsult

Daniel ansvarar för Westanders specialistområde Arbetsmarknad. Tidigare har han arbetat med lobbying på Unionen och som pr-konsult på Priority Group.
– Testa och lär. Utveckla kanalerna genom att våga testa, dra lärdomar och försöka igen, säger Daniel Olsson.

Elisabeth Grunditz

Pr-konsult

Elisabeth ansvarar för Westanders tjänster inom ungdomskommunikation. Tidigare har hon varit ansvarig för Svenskt Näringslivs skolkommunikation.
– Fördela ansvar. Utse en ansvarig för respektive kanal med tydliga mandat, säger Elisabeth Grunditz.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan ansvarar för Westanders tjänster inom kampanjer. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och ledarskribent på Aftonbladet.
– Anpassa er tonalitet. Hitta ett tilltal som passar kanalen, målgruppen och er själva, säger Johan Lindahl.

Julia Högberg

Pr-konsult

Julia ansvarar för Westanders tjänster inom storytelling. Tidigare har hon bland annat arbetat som skådespelare på Dramaten och copywriter på Wenderfalck.
– Ringa in målgrupper. Beskriv tydligt målgruppernas behov, önskemål och drivkrafter, säger Julia Högberg.

Maja Stridsberg

Affärsområdeschef

Maja är chef för enheten Westander Digital och Opinion. Resumé utsåg henne 2018 till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer.
– Sätt mål. Formulera mätbara mål som stärker affären och följ utvecklingen över tid, säger Maja Stridsberg.

Maria-Elsa Salvo

Pr-konsult

Maria-Elsa är specialiserad på arbetsmarknad. Tidigare har hon bland annat arbetat som kommunikationsstrateg på fackföreningsnära Arenagruppen.
– Ta fram en plan. Komplettera strategin med en tydlig och konkret aktivitetsplan, säger Maria-Elsa Salvo.

Nils Grunditz

Affärsområdeschef

Nils är chef för enheten Westander Politik och Analys. Tidigare har han arbetat inom Stockholms stad och på riksdagens utredningstjänst.
– Renodla innehållet. Välj en tydlig inriktning och håll er konsekvent till den, säger Nils Grunditz.