Digital kommunikation

För att nå ut till era målgrupper behöver ni synas och höras på webben och i sociala medier. Att göra det smart och effektivt är inte så svårt som det kan låta.

Våra specialister inom digital kommunikation har erfarenhet från nyhetssajter, filmproduktion, opinionsbildning och varumärkesutveckling.

Vill du veta mer?

Ninna Prage

Våra specialister inom digital kommunikation

Ninna Prage

Pr-konsult

Ninna ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Låt många filma. Se till att ni är flera kollegor som kan göra korta filmer för sociala medier, säger Ninna Prage.

Ahmed Al-Qassam

Pr-konsult

Ahmed är specialiserad på klimat och energi. Aktuell Hållbarhet utsåg honom 2017 till en av de 101 mäktigaste i Hållbarhetssverige.
– Förnya strategin årligen. Plattformarna och användarnas beteenden förändras snabbt, säger Ahmed Al-Qassam.

Daniel Hirsch

Pr-konsult

Daniel är specialiserad på klimat och energi. Tidigare har han arbetat som journalist, senast som chefredaktör på resebranschens tidning Travel News.
– Ta fram en policy. Skapa framför allt tydliga riktlinjer för hur ni hanterar kritik i sociala medier, säger Daniel Hirsch.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan ansvarar för Westanders tjänster inom storytelling och är specialiserad på hållbarhet. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio.
– Anpassa er tonalitet. Hitta ett tilltal som passar kanalen, målgruppen och er själva, säger Johan Lindahl.

Maja Stridsberg

Seniorkonsult

Maja är specialiserad på opinionsbildning och digital kommunikation. Resumé utsåg henne 2018 till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer.
– Målgruppsanpassa budskapen. Se till att paketera dem så relevant som möjligt för följarna, säger Maja Stridsberg.

Sofie Ek

Seniorkonsult

Sofie ansvarar för Westanders tjänster inom varumärkesstrategi och är specialiserad på digital kommunikation. Tidigare arbetade hon på Chimney Group.
– Bestäm syftet med hemsidan, till exempel att locka jobbsökare eller sälja era tjänster, säger Sofie Ek.