Hälsa och forskning

Hälsoklyftorna ökar. Samtidigt får forskningsbaserad kunskap om hälsa inte den spridning den förtjänar.

Företag, myndigheter och organisationer behöver alla delta mer aktivt i hälsodebatten och på så sätt bidra till bättre folkhälsa och kunskapsbaserade beslut. Vi på Westander hjälper våra uppdragsgivare att nå ut med sina budskap.

Våra specialister har lång erfarenhet av att arbeta med hälsofrågor och forskningskommunikation. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Vill du veta mer?

Sara Arborén

Våra specialister inom hälsa och forskning

Sara Arborén

Affärsområdeschef

Sara är chef för enheten Westander Hälsa och Forskning. Tidigare har hon bland annat varit presskontakt på Swedbank och på Ungdomsstyrelsen.
– Dela med er. Sprid värdefull information till andra hälsoaktörer som kan ha nytta av den, säger Sara Arborén.

Cecilia Gomez

Pr-konsult

Cecilia är specialiserad på kommunikativt ledarskap och värdegrundsfrågor. Tidigare har hon varit förbundsdirektör på Svenska Diabetesförbundet.
– Håll det enkelt. Lyft fram det viktigaste och undvik fackspråk för att nå ut bättre, säger Cecilia Gomez.

Emma Rost

Pr-konsult

Emma är specialiserad på hållbarhet. Tidigare har hon arbetat som journalist och varit kommunikationsansvarig och miljöchef på Lövsta Stuteri.
– Entusiasm smittar, så visa ditt engagemang. Berätta varför forskningen är viktig, säger Emma Rost.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan ansvarar för Westanders tjänster inom kriskommunikation. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och ledarskribent på Aftonbladet.
– Ta vara på statistik. Använd siffror, jämförelser och trender för att skapa ett nyhetsvärde, säger Johan Lindahl.

Mattias Falk

Seniorkonsult

Mattias är specialiserad på opinionsbildning. Tidigare har han arbetat länge som journalist inom tidskriftsbranschen, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Våga uttala er. Tveka inte att uttrycka åsikter och kommunicera resultat, säger Mattias Falk.

Ninna Prage

Pr-konsult

Ninna ansvarar för Westanders specialistområde Hållbara livsmedel. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Tänk digitalt. Använd bild, film eller infografik för att öka genomslaget, säger Ninna Prage.