Hälsa och forskning

Hälsoklyftorna ökar. Samtidigt får forskningsbaserad kunskap om hälsa inte den spridning den förtjänar.

Företag, myndigheter och organisationer behöver alla delta mer aktivt i hälsodebatten och på så sätt bidra till bättre folkhälsa och kunskapsbaserade beslut. Vi på Westander hjälper våra uppdragsgivare att nå ut med sina budskap.

Våra specialister har lång erfarenhet av att arbeta med hälsofrågor och forskningskommunikation. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Vill du veta mer?

Sara Arborén

Våra specialister inom hälsa och forskning

Sara Arborén

Affärsområdeschef

Sara är chef för enheten Westander Hälsa och Forskning. Tidigare har hon bland annat varit presskontakt på Swedbank och på Ungdomsstyrelsen.
– Dela med er. Sprid värdefull information till andra hälsoaktörer som kan ha nytta av den, säger Sara Arborén.

Cecilia Gomez

Pr-konsult

Cecilia är specialiserad på ledarskap och värdegrundsfrågor. Tidigare har hon varit förbundsdirektör på Svenska Diabetesförbundet.
– Förstärk det goda. Fokusera på det positiva, eftersom vi gärna vill göra som andra, säger Cecilia Gomez.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan ansvarar för Westanders tjänster inom kampanjer. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och ledarskribent på Aftonbladet.
– Utgå från fakta. Basera era budskap på forskning eller andra kontrollerbara fakta, säger Johan Lindahl.

Johanna Look

Byråchef

Johanna ansvarar för Westanders grundtjänst tankeledarskap. Hon är en av våra mest erfarna konsulter och specialiserad på varumärkesstrategi.
– Ta vara på statistik. Använd jämförelser och trender för att skapa ett nyhetsvärde, säger Johanna Look.

Karin Malmström

Pr-konsult

Karin ansvarar för Westanders tjänster inom målgruppsanalys och är specialiserad på lobbying. Tidigare har hon arbetat på Stockholms Handelskammare.
– Lär känna era målgrupper. Gör budskapet mer träffsäkert genom en målgruppsanalys, säger Karin Malmström.

Kristoffer Housset

Seniorkonsult

Kristoffer ansvarar för Westanders tjänster inom strategier. Tidigare har han arbetat som affärsområdeschef för Westander Digital och Opinion.
– Håll det enkelt. Lyft fram det viktigaste och undvik fackspråk för att nå ut bättre, säger Kristoffer Housset.

Mattias Falk

Seniorkonsult

Mattias ansvarar för Westanders tjänster inom opinionsbildning. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Våga uttala er. Tveka inte att kommunicera, men tydliggör vad som är belagt, säger Mattias Falk.

Monica Lundbom

Seniorkonsult

Monica ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon arbetat hos Socialdemokraterna och på FN:s barnfond Unicef.
– Tänk digitalt. Använd bild, film eller infografik för att öka genomslaget, säger Monica Lundbom.

Ninna Prage

Seniorkonsult

Ninna ansvarar för Westanders specialistområde Hållbara livsmedel. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Visa engagemang. Entusiasm smittar av sig så berätta varför forskningen är viktig, säger Ninna Prage.