Idrott och friluftsliv
Allt fler företag och organisationer vill stärka varumärket genom att kommunicera kring träning, idrott, natur och friluftsliv.
Pr handlar om att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme. Vi hjälper er att formulera budskap som får genomslag och engagerar era målgrupper. Vi kan erbjuda stöd med allt ifrån pr-strategi, budskapsplattformar och kommunikationsplaner till påverkansrapporter och kampanjer.
Våra specialister har lång erfarenhet av att arbeta med idrottsfrågor, friluftsliv och hållbarhet.
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom idrott och friluftsliv
Monica ansvarar för Westanders specialistområde Idrott och friluftsliv. Tidigare har hon bland annat arbetat med kommunikation för Socialdemokraterna och Unicef.
– Bestäm er för ett huvudbudskap som ska finnas som en röd tråd i all er kommunikation, säger Monica Reinebo.Mattias ansvarar för Westanders tjänster inom opinionsbildning. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Lägg grunden för er opinionsbildning genom att tydligt beskriva vad ni vill uppnå och varför, säger Mattias Falk.Johannes ansvarar för Westanders tjänster inom public affairs. Tidigare har han bland annat varit kommunalråd i Nyköping och landstingsråd i Sörmland.
– Var lösningsorienterade när ni träffar politikerna och presentera konkreta förslag, säger Johannes Krunegård.Kajsa är specialiserad på tankeledarskap. Tidigare har hon bland annat varit kommunikationsansvarig på Friluftsfrämjandet.
– Profilera talespersoner. Ta fram handlingsplaner som hjälper dem att nå ut med era budskap, säger Kajsa Ljungberg.Sara ansvarar för Westanders specialistområde Hälsa och forskning. Tidigare har hon bland annat varit presskontakt på Swedbank och på Ungdomsstyrelsen.
– Ringa in målgrupper. Tänk på att prioritera bland de olika grupper ni vill nå, säger Sara Arborén.Sara är ansvarig för Westanders specialistområde Inkluderande kommunikation. Tidigare har hon bland annat varit chef för engagemang och påverkan på Fairtrade Sverige.
– Utvärdera löpande. Vässa er strategi genom att ständigt mäta och analysera, säger Sara Haraldsson.Sebastian är chef för enheten Westander Corporate Communications. Tidigare har han bland annat startat och varit vd för skjortföretaget The Fair Tailor.
– Skapa nyheter. Leta efter siffror som är oväntade eller som visar på en förändring, säger Sebastian Stjern.
Du kanske också vill läsa…
10 tips om hälsokommunikation
Kommunikation om hälsa har lätt att väcka engagemang. Genom att delta i hälsodebatten kan ni bidra till ökad kunskap och bättre folkhälsa.Kurs: Skapa mer publicitet
Genom att få journalister intresserade av er verksamhet kan ni föra fram era budskap och stärka varumärket.Opinionsbildning
Opinionsbildning handlar om att påverka människors åsikter kring en samhällsfråga. Allt fler väljer att opinionsbilda för att påverka.