Snabbväxande bolag
När en startup eller ett impact-bolag har definierat en marknad börjar arbetet med att utveckla det varumärke som ska sälja varan eller tjänsten och bevisa att affärsmodellen kan stå på egna ben.
Med avstamp i ett tydligt syfte hjälper Westander er att omsätta företagets affärsidé i en varumärkesstrategi som kan växa med företaget och ligga till grund för all kommunikation med era målgrupper.
Våra specialister har lång erfarenhet från områden som varumärkesstrategi, public affairs, hållbarhet, entreprenörskap och ledarskap.
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom snabbväxande bolag
Johanna är specialiserad på strategi, varumärkesstrategi och ledarskap. Hon är byråchef, biträdande vd och en av våra mest erfarna konsulter.
– Ta fram en varumärkesplattform. Den ger er praktisk vägledning i all proaktiv kommunikation, säger Johanna Look.Andreas är chef för enheten Westander Medierelationer och Kris. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist på Dagens Nyheter och Sveriges Radio.
– Bli tankeledare. Driv utvecklingen framåt inom ett specifikt område och stärk varumärket, säger Andreas Rolfer Wrangö.Jonas är specialiserad på opinionsbildning och hållbarhet. Tidigare har han arbetat i miljörörelsen och varit ordförande för Klimatriksdagen.
– Utgå alltid från affären. Säkerställ att all hållbarhetskommunikation knyter an till er kärnverksamhet, säger Jonas Bane.Julia ansvarar för Westanders tjänster inom presentationsteknik. Tidigare har hon bland annat arbetat som skådespelare på Dramaten och copywriter på Wenderfalck.
– Formulera er viktigaste hållbarhetsfråga. Använd er ståndpunkt som grund för kommunikationen, säger Julia Högberg.Kajsa är specialiserad på tankeledarskap. Tidigare har hon bland annat varit kommunikationsansvarig på Friluftsfrämjandet.
– Visa ert engagemang. Ni blir ännu mer attraktiva som arbetsgivare genom att stå för något, säger Kajsa Ljungberg.Katalin ansvarar för Westanders tjänster inom strategi. Som konsult har hon främst arbetat med tankeledarskap och varumärkesstrategi.
– Prioritera på riktigt. Fokusera er strategi genom att välja bort, även om det är svårt, säger Katalin Herngren.Linnea ansvarar för Westanders specialistområde Arbetsmarknad. Tidigare har hon bland annat arbetat på organisationen Personal PAC i Chicago.
– Sätt ett konkret lobbymål. Det gör det enklare för beslutsfattarna att förstå vad ni vill, säger Linnea Sandström Lange.Sara ansvarar för Westanders specialistområde Hälsa och forskning. Tidigare har hon bland annat varit presskontakt på Swedbank och på Ungdomsstyrelsen.
– Visa företagskulturen. Dela innehåll som förmedlar känslan på arbetsplatsen en vanlig dag, säger Sara Arborén.Sebastian är chef för enheten Westander Corporate Communications. Tidigare har han bland annat startat och varit vd för skjortföretaget The Fair Tailor.
– Synliggör er värdegrund. Det hjälper er att attrahera personer med samma värderingar, säger Sebastian Stjern.Tim är specialiserad på snabbväxande bolag. Tidigare har han bland annat jobbat som affärsanalytiker på marknadsundersökningsföretaget Nepa.
– Ringa in era målgrupper tydligt. Ofta har vi en alltför generell bild av vilka som tillhör målgruppen, säger Tim Westander.Victor är specialiserad på digital kommunikation och opinionsbildning. Tidigare har han varit strateg i fackföreningen Kommunals ledningsstab.
– Inventera er data. Använd data ni redan har för att bygga varumärket i olika kanaler, säger Victor Ahlén.
Du kanske också vill läsa…
10 tips om varumärken
En praktiskt användbar varumärkesplattform, som sammanfattar varumärkets önskade innehåll, kan ge er vägledning i kommunikationen.Kurs: Varumärkesstrategi
För att stärka eller förändra ett varumärke krävs en välgrundad strategi och en plan med konkreta aktiviteter. Vi ger dig inspiration och handfasta råd.Slipa din pitch
Vi hjälper dig att finslipa både innehåll och framförande på ett sätt som gör pitchen tydlig, engagerande och konkurrenskraftig.