Kritiska intervjuer
När företaget utsätts för negativ medial uppmärksamhet kan ni ta ansvar genom snabbhet, öppenhet och empati. Ni bedöms inte bara utifrån den kris som har inträffat, utan minst lika mycket utifrån hur ni hanterar krisen.
Men i en kris är det naturligt att starka känslor som oro och stress gör det svårare att agera strategiskt i kontakten med medier. För att era talespersoner och kommunikatörer ska ha bästa förutsättningar att hantera kritiska intervjuer hjälper goda förberedelser.
- Medieträning för kritiska intervjuer
Att medverka i kritiska intervjuer är något av det svåraste en talesperson kan göra. Tiden är ofta knapp och stora värden står på spel. Vi hjälper talespersonen att svara på tuffa journalistfrågor med fokus på empati, öppenhet och ansvarstagande. - Krisövning i grupp
Höj er krisberedskap genom att låta talespersoner, ansvariga och stödfunktioner öva i verklighetstrogna scenarier där de parallellt behöver hantera intervjuförfrågningar, internkommunikation och kommunikation i digitala kanaler.
- Frågor och svar
Hjälp era talespersoner att kommunicera förtroendeskapande genom att ta fram ett huvudbudskap, ett eller flera delbudskap samt svar på frågor som kan komma. På så sätt gör ni det enklare att kommunicera konsekvent i intervjuer såväl som andra kanaler.
Våra medietränare skräddarsyr alltid ett upplägg som passar era behov.
Mer om medieträning
Mediestrategi
Läs mer om mediestrategi.
Medieträningsabonnemang
Läs mer om medieträningsabonnemang.
Budskapsworkshop
Läs mer om budskapsworkshop.
Individuell medieträning
Läs mer om individuell medieträning.
Medieträning i grupp
Läs mer om medieträning i grupp.