Mediestrategi
En bra mediestrategi hjälper er att systematiskt använda massmedier som kanal för att nå ut till viktiga målgrupper. Syftet med strategin kan vara att öka antalet intervjuförfrågningar, få genomslag för nyheter där era budskap syns, samt långsiktigt stärka möjligheten att bli tankeledare i er bransch.
För att ta fram en mediestrategi gör Westander en analys av er nuvarande kommunikation och ert mediegenomslag, för att därefter diskutera strategiska vägval i en workshop.
Exempel på innehåll i en mediestrategi:
- Syfte och mål med att synas i medier
- Prioriterade redaktioner och journalister
- Budskap och svar på vanliga frågor
- Kommande verksamhetsnyheter
- Aktiviteter för att skapa nyheter
Att ta fram en mediestrategi omfattar från 65 timmars arbete, motsvarande 175 500 kronor exklusive moms.
Mer om medieträning
Medieträningsabonnemang
Läs mer om medieträningsabonnemang.
Kritiska intervjuer
Läs mer om kritiska intervjuer.
Budskapsworkshop
Läs mer om budskapsworkshop.
Individuell medieträning
Läs mer om individuell medieträning.
Medieträning i grupp
Läs mer om medieträning i grupp.