Kristräna ledningen
Branschorganisationer har nytta av att ta fram en praktiskt användbar krisplan som beslutas av ledningen. Genom scenarioövningar ökar sannolikheten att ni identifierar risker och åtgärdar problem.
Westander hjälper er att förebygga mediala kriser genom att analysera risker för negativ publicitet. I en workshop med er ledningsgrupp presenterar vi vår analys. Därefter diskuterar vi gemensamt åtgärder för att hantera problem, stärka ansvarstagandet och öka öppenheten.
Det färdiga resultatet är en handlingsplan för kriskommunikation, som fokuserar på grundläggande principer och förhållningssätt. Planen anger också de funktioner som behöver mobiliseras vid en kris.
Våra specialister skräddarsyr alltid ett upplägg som passar era behov.
Mer om branschorganisationer
Gör strategiska vägval
Läs om att våga välja bort även saker av stor betydelse.
Ta fram en varumärkesplattform
Läs om att utforma en praktiskt användbar varumärkesplattform.
Skapa egna nyheter
Läs om att ta fram en konkret plan för pr-arbetet.
Medieträna talespersoner
Läs om att ge verktygen för att skapa förtroende i intervjuer.
Främja medarbetarnas motivation
Läs om snällhetskultur och nolltolerans mot gnäll.
Delta i debatten
Läs om att stärka ert varumärke och driva utvecklingen framåt.
Påverka politiska beslut
Läs om att ta ansvar, ge konkreta förslag och söka samarbete.
Nå ut i hela landet
Läs om att kommunicera på kommunal och regional nivå.