Skapa egna nyheter
Branschorganisationer behöver en konkret plan för pr-arbetet för att proaktivt skapa egna nyheter. En bra nyhet är nyckeln till publicitet och ger en möjlighet att föra fram era budskap och stärka varumärket.
Westander börjar med att analysera er verksamhet ur ett pr-perspektiv. Vi bedömer er pr-potential och tar fram råd kring strategiska vägval i pr-arbetet. Därefter håller vi en eller flera workshops med nyckelpersoner. Vi presenterar vår analys och leder en diskussion om strategiska vägval. Slutligen genomför vi en kreativ idéprocess där vi tillsammans tar fram förslag på konkreta pr-aktiviteter.
Det färdiga resultatet är en detaljerad handlingsplan för pr-arbetet. Vi skriver pr-planen enligt modellen ”vem gör vad och när?”. Planen innehåller också de strategiska vägval som diskuterades, som syfte, målgrupper, budskap, kanaler, talespersoner, konkreta mål och prioriterade aktiviteter.
Våra specialister skräddarsyr alltid ett upplägg som passar era behov.