Westanders hållbarhetshöjdare 2015

Det har hänt mycket under hållbarhetsåret 2015. Nya globala utvecklingsmål och ett klimatavtal är två historiska höjdpunkter. Hanna Berheim, ansvarig för vårt specialistområde hållbarhet, har valt ut tre av Westanders egna hållbarhetshöjdare.
På tredje plats över Westanders egna hållbarhetshöjdare: Årets upplaga av pr-handboken uppdaterades med 10 tips om hållbarhetskommunikation. Detta gjorde vi för att ge fler företag och organisationer verktyg för att kommunicera kring deras hållbarhetsarbete.
En av de stora trenderna framöver för företag kommer vara att integrera hållbarhetsarbetet i både verksamheten och kommunikationen. I dag kräver konsumenter och allmänheten att företag i allt högre grad ska ta en aktiv roll i att skapa ett hållbart samhälle. Det handlar om allt från att främja medarbetarnas hälsa och bidra till integrationen i samhället till att minska företagets klimatpåverkan. Vårt bästa råd för 2016 är att visa hur ni arbetar långsiktigt och hur verksamheten rimmar med en socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbar utveckling.
På andra plats bland Westanders hållbarhetshöjdare 2015: Intervjun med Patrik Westander blev årets populäraste i Veckans Affärers Hållbarhetspodd. Patrik berättade bland annat om vilket samhällsansvar vi har som pr-konsulter som jobbar med lobbying och våra självpåtagna öppenhetskrav för att motverka lobbying med dold uppdragsgivare.
Vår främsta hållbarhetshöjdare 2015 var att vi kom på plats 14 av hundra företag som opinionsbildare bedömer som duktiga på hållbarhet. Rankningen Sustainability Engagement Mapping gjordes av Whispr Group och Sustainable Brand Index. Att vi kom med på topplistan är vi fortfarande mycket stolta över. Det är ett kvitto på att den opinionsbildning vi gör för att bidra till ett mer hållbart samhälle syns, hörs och förhoppningsvis driver utvecklingen framåt.
Vårt hållbara nyårslöfte blir att börja arbeta med ännu fler uppdragsgivare som vill bli bättre på hållbarhet.
Läs mer om våra specialister inom hållbarhet.