Hållbarhet

Vissa företag grönmörkar. Av rädsla för kritik håller de tyst om hur de bidrar till en socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbar utveckling.

Företag som i stället kommunicerar kring hållbarhet stärker varumärket, inspirerar andra och driver hållbarhetsarbetet framåt. Vi på Westander hjälper företag och organisationer att arbeta med hållbarhetskommunikation.

Våra specialister har lång erfarenhet av att arbeta med hållbarhetsfrågor. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Vill du veta mer?

Hanna Berheim Brudin

Våra specialister inom hållbarhet

Hanna Berheim Brudin

Affärsområdeschef

Hanna är chef för enheten Westander Hållbarhet. Hon har tidigare arbetat på Jusek och med hållbarhetsfrågor inom UD och Amnesty Business Group.
– Våga kommunicera hållbarhet. Om ni ska vänta tills ni är helt nöjda kommer ni aldrig i gång, säger Hanna Berheim Brudin.

Anders Wennerstrand

Seniorkonsult

Anders ansvarar för Westanders tjänster inom medieträning. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Formulera vad hållbarhet betyder för er och varför det är viktigt, säger Anders Wennerstrand.

Andreas Rolfer Wrangö

Seniorkonsult

Andreas ansvarar för Westanders tjänster inom content. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist på Dagens Nyheter och Sveriges Radio.
– Sätt upp mål för hållbarhetsarbetet och berätta löpande om uppnådda resultat, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Emma Rost

Pr-konsult

Emma är specialiserad på hållbarhet. Tidigare har hon arbetat som journalist och varit kommunikationsansvarig och miljöchef på Lövsta Stuteri.
– Involvera fler. Bjud in anställda, kunder och samarbetspartner att bidra till hållbarhetsarbetet, säger Emma Rost.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan är specialiserad på digital kommunikation. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och projektledare på Naturskyddsföreningen.
– Var öppna. Visa både hur hållbar er verksamhet är och vilka utmaningar ni har, säger Johan Lindahl.

Katalin Herngren Bachry

Pr-konsult

Katalin är specialiserad på varumärkesstrategi. Tidigare har hon bland annat arbetat med verksamhetsstrategi på cateringföretaget Gigafood.
– Undvik grönmörkning. Företag som berättar om sitt hållbarhetsarbete inspirerar andra, säger Katalin Herngren Bachry.

Mattias Areskog

Pr-konsult

Mattias är specialiserad på hållbarhet. Tidigare har han arbetat i 20 år som journalist, bland annat på TT, Dagens Nyheter och Miljöaktuellt.
– Kommunicera löpande. Berätta kontinuerligt om nyheter från ert hållbarhetsarbete, säger Mattias Areskog.

Sebastian Stjern

Pr-konsult

Sebastian är specialiserad på arbetsmarknad. Tidigare har han arbetat med hållbart företagande, som grundare av skjorttillverkaren The Fair Tailor.
– Berätta hur ert hållbarhetsarbete bidrar till en positiv samhällsutveckling, säger Sebastian Stjern.