Målgruppsanalys
En målgruppsanalys ger ökad kunskap om era målgruppers behov, önskemål och drivkrafter. Med ökad kännedom om målgrupperna blir era budskap mer träffsäkra och kommunikationen mer effektiv.
När Westander gör målgruppsanalyser använder vi oss ofta av arbetsverktyg som intervjuer, enkäter och fokusgrupper. Vi skräddarsyr alltid upplägget efter uppdragsgivarens behov.
Våra specialister har lång erfarenhet av att genomföra målgruppsanalyser. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Djupintervjuer
Enkäter
Fokusgrupper
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom målgruppsanalys
Marie ansvarar för Westanders tjänster inom målgruppsanalys. Tidigare har hon bland annat arbetat på Rädda Barnen med företagssamarbeten.
– Ringa in målgrupper. Tänk på att prioritera bland de olika grupper ni vill nå, säger Marie Hemberg.Mattias ansvarar för Westanders tjänster inom opinionsbildning. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Gör djupintervjuer. Låt nyckelpersoner resonera själva utan att påverkas av andras åsikter, säger Mattias Falk.Victor är specialiserad på digital kommunikation och opinionsbildning. Tidigare har han varit strateg i fackföreningen Kommunals ledningsstab.
– Använd databaser. Kartlägg exempelvis medievanor, geografisk placering och inkomst, säger Victor Ahlén.
Du kanske också vill läsa...
10 tips om målgruppsanalys
Med ökad kännedom om era målgrupper blir budskapen mer träffsäkra och er kommunikation mer effektiv.Gå en kurs hos oss
Vässa dig i pr-arbetet genom att gå någon av våra öppna kurser, eller låt oss ta fram en skräddarsydd kurs för ditt företag.Vi som jobbar på Westander
Vi är cirka 50 anställda med olika bakgrund, främst från områden som politik, journalistik, ledarskap och marknadsföring.