Strategisk rådgivning för styrelser
Vill ni stärka bolagsstyrelsens strategiska beslutsfattande och ännu tydligare koppla affärsmålen till samhällsnytta?
Vi hjälper er att analysera omvärlden och era konkurrenter, utforma en tydlig strategi med avstamp i ägardirektiv, vision och mission samt ta fram en konkret handlingsplan för styrelsens arbete. Vi stöttar i er riskbedömning och utvecklar förhållningssätt för att förebygga och hantera kriser. Vi budskaps- och medietränar styrelsens ordförande och företagets vd.
Våra specialister har lång erfarenhet från områden som strategi, entreprenörskap, hållbarhet, public affairs och ledarskap. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom strategisk rådgivning för styrelser
Johanna är specialiserad på strategi, varumärkesstrategi och ledarskap. Hon är byråchef, biträdande vd och en av våra mest erfarna konsulter.
– Utforma en tydlig strategi. Ta avstamp i ägardirektiv, vision och mission, säger Johanna Look.Amelie ansvarar för Westanders specialistområde Mänskliga rättigheter. Tidigare har hon arbetat med policyutveckling på Kommerskollegium och med rådgivning på Mannheimer Swartling.
– Var uppdaterade. Inom hållbarhetsområdet kommer det mycket ny lagstiftning, säger Amelie Kvarnström.Birger ansvarar för Westanders tjänster inom ledarskap och kriskommunikation. Han är en av våra mest erfarna konsulter och är en uppskattad föreläsare.
– Utveckla förhållningssätt i kris. Det hjälper er att förebygga och hantera kriser, säger Birger Lycken.Frida är chef för enheten Westander Tankeledarskap. Tidigare har hon bland annat varit ordförande för Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen.
– Agera tankeledare. Då driver ni utvecklingen och stärker företagets varumärke, säger Frida Blom.Kajsa är specialiserad på tankeledarskap. Tidigare har hon bland annat varit kommunikationsansvarig på Friluftsfrämjandet.
– Träna på att möta medier. Reflektera kring er samhällsrelevans och öva på att bli ifrågasatt, säger Kajsa Ljungberg.Maja ansvarar för Westanders tjänster inom strategi samt för Almedalen. Tidningen Resumé utsåg henne redan 2018 till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer.
– Påverka politiken. Politiker som får tillgång till fler perspektiv kan fatta mer välgrundade beslut, säger Maja Stridsberg.Marie ansvarar för Westanders tjänster inom målgruppsanalys. Tidigare har hon bland annat arbetat på Rädda Barnen med företagssamarbeten.
– Våga ta ställning. Opinionsbilda kring relevanta samhällsfrågor och stärk varumärket, säger Marie Hemberg.Patrik är specialiserad på ledarskap och strategisk rådgivning. Tidigare har han bland annat varit vd på Svenska Statoil.
– Tillåt er att misslyckas. Skapa en kultur där ni misslyckas ofta, snabbt och billigt, säger Patrik Westander.Rebecka är specialiserad på public affairs. Tidigare har hon bland annat varit organisationsansvarig på Liberalerna i Stockholms län.
– Gör er omvärldsanalys. Då vet ni vad som påverkar er på både kort och lång sikt, säger Rebecka Kvart.
Du kanske också vill läsa…
Strategi
Hur agerar man strategiskt i en aldrig sinande ström av akuta ärenden och brandsläckning? Det är en vanlig utmaning för många ledare vi möter.Kriskommunikation
Kritisk medial granskning är bra för demokratin och samhället, men också för den verksamhet som granskas.Hållbarhet
Företag som tar plats i debatten kring sina viktigaste frågor stärker varumärket, inspirerar andra och driver hållbarhetsarbetet framåt.