Kriskommunikation

Kritisk medial granskning är bra för demokratin och samhället, men också för den verksamhet som granskas. Och med den ökade betydelsen av sociala medier blir priset allt högre för företag och organisationer som brister i samhällsansvar. Det gillar vi.

Vi hjälper er att förebygga och hantera mediekriser genom öppenhet och ansvarstagande. I en akut kris hjälper vi er att ta kontroll med egna initiativ, i stället för att lägga locket på och hoppas att krisen blåser över.

Vill du veta mer?

Johan Lindahl

Våra specialister inom kriskommunikation

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan ansvarar för Westanders tjänster inom kriskommunikation. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och ledarskribent på Aftonbladet.
– Förminska inte problemet. Visa i stället att ni förstår omvärldens upprördhet, säger Johan Lindahl.

Anna Koblanck

Pr-konsult

Anna ansvarar för Westanders tjänster inom storytelling. Tidigare har hon bland annat arbetat som Dagens Nyheters korrespondent i Afrika.
– Ta initiativet. Fall inte för frestelsen att försöka huka och vänta tills det blåser över, säger Anna Koblanck.

Birger Lycken

Affärsområdeschef

Birger ansvarar för Westanders tjänster inom kommunikativt ledarskap. Han är chef för enheten Westander Kris och Ledarskap och en av våra mest erfarna konsulter.
– Lägg alla kort på bordet. Lämna en så fullständig redovisning som möjligt, säger Birger Lycken.

Elli Flén

Seniorkonsult

Elli ansvarar för Westanders verksamhet i Finland. Hon har bakgrund som presschef för OSSE i Kosovo och som politiskt sakkunnig för Finlands försvarsminister.
– Var tillgängliga. Svara kortfattat och tydligt på journalisternas frågor, säger Elli Flén.

Monica Lundbom

Pr-konsult

Monica ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon arbetat hos Socialdemokraterna och på FN:s barnfond Unicef.
– Gör löpsedelstestet. Fatta inga viktiga beslut som ni skulle ha svårt att försvara i media, säger Monica Lundbom.

Sara Arborén

Affärsområdeschef

Sara är chef för enheten Westander Hälsa och Forskning. Tidigare har hon bland annat varit presskontakt på Swedbank och på Ungdomsstyrelsen.
– Redovisa åtgärder. Berätta hur ni ska göra för att förhindra att problemet uppstår igen, säger Sara Arborén.