Kriskommunikation

Kritisk medial granskning är bra för demokratin och samhället, men också för den verksamhet som granskas. Och med den ökade betydelsen av sociala medier blir priset allt högre för företag och organisationer som brister i samhällsansvar. Det gillar vi.

Vi hjälper er att förebygga och hantera mediekriser genom öppenhet och ansvarstagande. I en akut kris hjälper vi er att ta kontroll med egna initiativ, i stället för att lägga locket på och hoppas att krisen blåser över.

Vill du veta mer?

Birger Lycken

Våra specialister inom kriskommunikation

Birger Lycken

Seniorkonsult

Birger ansvarar för Westanders tjänster inom ledarskap. Han är en av våra mest erfarna konsulter och är en uppskattad föreläsare.
– Ta initiativet. Fall inte för frestelsen att försöka huka och vänta tills det blåser över, säger Birger Lycken.

Anders Wennerstrand

Affärsområdeschef

Anders är chef för enheten Westander Hållbarhet. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Prioritera tillgänglighet. Svara snabbt, kortfattat och tydligt på mediernas frågor, säger Anders Wennerstrand.

Frida Blom

Tf byråchef

Frida ansvarar för Westanders grundtjänst tankeledarskap. Tidigare har hon bland annat varit ordförande för Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen.
– Lägg alla kort på bordet. Lämna en så fullständig redovisning som möjligt, säger Frida Blom.

Jenni Ginström

Pr-konsult

Jenni är specialiserad på varumärkesstrategi. Tidigare har hon bland annat arbetat på Danske Bank och Svenska Fondhandlareföreningen.
– Förminska inte problemet. Visa i stället att ni förstår omvärldens upprördhet, säger Jenni Ginström.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan ansvarar för Westanders tjänster inom kampanjer. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och ledarskribent på Aftonbladet.
– Gör löpsedelstestet. Fatta inga viktiga beslut som ni skulle ha svårt att försvara i media, säger Johan Lindahl.

Julia Högberg

Pr-konsult

Julia ansvarar för Westanders tjänster inom storytelling. Tidigare har hon bland annat arbetat som skådespelare på Dramaten och copywriter på Wenderfalck.
– Redovisa åtgärder. Berätta hur ni ska göra för att förhindra att problemet uppstår igen, säger Julia Högberg.

Kristoffer Housset

Seniorkonsult

Kristoffer ansvarar för Westanders tjänster inom strategier. Tidigare har han arbetat som affärsområdeschef för Westander Digital och Opinion.
– Främja en öppenhetskultur. Med en sluten kultur riskerar ni att anställda läcker uppgifter, säger Kristoffer Housset.

Monica Reinebo

Seniorkonsult

Monica ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon arbetat hos Socialdemokraterna och på FN:s barnfond Unicef.
– Svara snabbt på kritik i sociala medier. Kraven ökar ju större och mer aktiva ni är, säger Monica Reinebo.