Kriskommunikation

Kritisk medial granskning är bra för demokratin och samhället, men också för den verksamhet som granskas. Och med den ökade betydelsen av sociala medier blir priset allt högre för företag och organisationer som brister i samhällsansvar. Det gillar vi.

Vi hjälper er att förebygga och hantera mediekriser genom öppenhet och ansvarstagande. I en akut kris hjälper vi er att ta kontroll med egna initiativ, i stället för att lägga locket på och hoppas att krisen blåser över.

Vill du veta mer?

Ylva Werlinder

Våra specialister inom kriskommunikation

Ylva Werlinder

Pr-konsult

Ylva ansvarar för Westanders tjänster inom kriskommunikation. Tidigare har hon bland annat varit pressekreterare åt Gudrun Schyman.
– Gör löpsedelstestet. Fatta inga viktiga beslut som ni skulle ha svårt att försvara i media, säger Ylva Werlinder.

Anders Wennerstrand

Affärsområdeschef

Anders är chef för enheten Westander Hållbarhet. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Ta initiativet. Fall inte för frestelsen att försöka huka och vänta tills det blåser över, säger Anders Wennerstrand.

Andreas Rolfer Wrangö

Seniorkonsult

Andreas ansvarar för Westanders tjänster inom content. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist på Dagens Nyheter och Sveriges Radio.
– Var tillgängliga. Svara kortfattat och tydligt på journalisternas frågor, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Birger Lycken

Affärsområdeschef

Birger ansvarar för Westanders tjänster inom kommunikativt ledarskap. Han är chef för enheten Westander Kris och Ledarskap och en av våra mest erfarna konsulter.
– Lägg alla kort på bordet. Lämna en så fullständig redovisning som möjligt, säger Birger Lycken.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan ansvarar för Westanders tjänster inom storytelling. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och ledarskribent på Aftonbladet.
– Förminska inte problemet. Visa i stället att ni förstår omvärldens upprördhet, säger Johan Lindahl.

Sara Arborén

Tf affärsområdeschef

Sara ansvarar för specialistområdet Westander Hälsa och Forskning. Tidigare har hon bland annat varit presskontakt på Swedbank.
– Redovisa åtgärder. Berätta hur ni ska göra för att förhindra att problemet uppstår igen, säger Sara Arborén.