Målgruppsanalys

En målgruppsanalys ger ökad kunskap om era målgruppers behov, önskemål och drivkrafter. Med ökad kännedom om målgrupperna blir era budskap mer träffsäkra och kommunikationen mer effektiv.

När Westander gör målgruppsanalyser använder vi oss ofta av arbetsverktyg som intervjuer, enkäter och fokusgrupper. Vi skräddarsyr alltid upplägget efter uppdragsgivarens behov.

Våra specialister har lång erfarenhet av att genomföra målgruppsanalyser. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Vill du veta mer?

Karin Malmström

Våra specialister inom målgruppsanalys

Karin Malmström

Pr-konsult

Karin ansvarar för Westanders tjänster inom målgruppsanalys. Tidigare har hon bland annat arbetat med näringslivsfrågor på Stockholms Handelskammare.
– Bestäm syftet. Konkretisera vilka eventuella förändringar analysen kan bidra till, säger Karin Malmström.

Andreas Rolfer Wrangö

Seniorkonsult

Andreas ansvarar för Westanders tjänster inom medieträning. Tidigare har han bland annat varit journalist på Dagens Nyheter och Sveriges Radio.
– Använd databaser. Kartlägg exempelvis medievanor, geografisk placering och inkomst, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Jenni Ginström

Pr-konsult

Jenni är specialiserad på varumärkesstrategi. Tidigare har hon bland annat arbetat på Danske Bank och Svenska Fondhandlareföreningen.
– Skicka ut en enkät. Det är ett snabbt och effektivt sätt att nå många personer samtidigt, säger Jenni Ginström.

Johanna Wilkens

Pr-konsult

Johanna ansvarar för Westanders tjänster inom kriskommunikation. Tidigare har hon bland annat arbetat på stiftelsen Friends som kommunikationschef.
– Genomför fokusgrupper. Testa hur ni bäst formulerar era budskap för att nå målgrupperna, säger Johanna Wilkens.

Mattias Falk

Seniorkonsult

Mattias ansvarar för Westanders tjänster inom opinionsbildning. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Gör djupintervjuer. Låt nyckelpersoner resonera själva utan att påverkas av andras åsikter, säger Mattias Falk.