Målgruppsanalys

En målgruppsanalys ger ökad kunskap om era målgruppers behov, önskemål och drivkrafter. Med ökad kännedom om målgrupperna blir era budskap mer träffsäkra och kommunikationen mer effektiv.

När Westander gör målgruppsanalyser använder vi oss ofta av arbetsverktyg som intervjuer, enkäter och fokusgrupper. Vi skräddarsyr alltid upplägget efter uppdragsgivarens behov.

Våra specialister har lång erfarenhet av att genomföra målgruppsanalyser. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Vill du veta mer?

Marie Näslund

Våra specialister inom målgruppsanalys

Marie Näslund

Pr-konsult

Marie ansvarar för Westanders tjänster inom målgruppsanalys. Tidigare har hon bland annat arbetat som enhetschef på Vänsterpartiets riksdagskansli.
– Bestäm syftet. Konkretisera vilka eventuella förändringar analysen kan bidra till, säger Marie Näslund.

Ahmed Al-Qassam

Pr-konsult

Ahmed är specialiserad på klimat och energi. Aktuell Hållbarhet utsåg honom 2017 till en av de 101 mäktigaste i Hållbarhetssverige.
– Ringa in målgrupper. Tänk på att prioritera bland de olika grupper ni vill nå, säger Ahmed Al-Qassam.

Frida Blom

Seniorkonsult

Frida är specialiserad på kommunikativt ledarskap. Tidigare har hon bland annat varit ordförande för Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen.
– Använd databaser. Kartlägg exempelvis medievanor, geografisk placering och inkomst, säger Frida Blom.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan ansvarar för Westanders tjänster inom storytelling. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och på Naturskyddsföreningen.
– Gör djupintervjuer. Låt nyckelpersoner resonera själva utan att påverkas av andras åsikter, säger Johan Lindahl.

Katalin Herngren Bachry

Pr-konsult

Katalin ansvarar för Westanders tjänster inom hållbarhetsredovisning. Tidigare har hon bland annat arbetat på produktionsbolaget Chimney Group.
– Utvärdera åtgärder. Mät effekten av er mer målgruppsanpassade kommunikation, säger Katalin Herngren Bachry.