Pr-partner

Som pr-partner stärker vi er kommunikation med struktur, driv och utifrånperspektiv. Vi tror på nyttan med ett långsiktigt förhållningssätt, gärna med fokus på uppdragsgivarens drömläge om tre år.

Alla våra samarbeten har en kundansvarig konsult och en arbetsgrupp vald utifrån kompetens och engagemang. Kundansvarig involverar ofta även andra specialiserade kollegor. Westanders enhetliga timpris gör att vi enkelt kan skräddarsy teamet efter uppdragets behov för stunden.

Vi hjälper våra uppdragsgivare att bli mer fokuserade och proaktiva, bland annat genom konkreta handlingsplaner som omfattar såväl strategi som aktiviteter.

Vill du veta mer?

Johanna Look

Sex av våra pr-experter

Johanna Look

Byråchef

Johanna ansvarar för Westanders grundtjänst Pr-partner. Hon är en av våra mest erfarna konsulter och specialiserad på varumärkesstrategi.
– Bestäm syftet. Ett tydligt syfte med pr-arbetet gör det lättare att välja målgrupp och budskap, säger Johanna Look.

Anders Wennerstrand

Affärsområdeschef

Anders är chef för enheten Westander Hållbarhet. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Våga prioritera. Bestäm ett huvudbudskap som kan användas i all er kommunikation, säger Anders Wennerstrand.

Andreas Rolfer Wrangö

Seniorkonsult

Andreas ansvarar för Westanders tjänster inom medieträning. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist på Dagens Nyheter och Sveriges Radio.
– Upprätta ett kalendarium. Använd en detaljerad och kronologisk handlingsplan, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Maja Stridsberg

Seniorkonsult

Maja är specialiserad på opinionsbildning och digital kommunikation. Resumé utsåg henne 2018 till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer.
– Hitta era samhällsfrågor. Identifiera vilka frågor som knyter an till er kärnverksamhet, säger Maja Stridsberg.

Mattias Falk

Seniorkonsult

Mattias är specialiserad på opinionsbildning. Tidigare har han arbetat länge som journalist inom tidskriftsbranschen, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Sätt tydliga mål. Bestäm konkreta och mätbara pr-mål som ni regelbundet följer upp, säger Mattias Falk.

Sara Arborén

Affärsområdeschef

Sara är chef för enheten Westander Hälsa och Forskning. Tidigare har hon bland annat varit presskontakt på Swedbank och på Ungdomsstyrelsen.
– Koppla till affärsmålen. Beskriv hur pr-målen är viktiga för att ni ska nå era affärsmål, säger Sara Arborén.