Corporate Communications

Framgångsrik corporate communications, eller företagskommunikation, är strategisk, proaktiv och uthållig. Det innefattar allt från finansiell kommunikation, IR, årsredovisningar och hållbarhetskommunikation till budskaps- och varumärkesplattformar, kris- och internkommunikation.

Våra specialister har lång erfarenhet av att arbeta med företagskommunikation. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Vill du veta mer?

Sebastian Stjern

Våra specialister inom corporate communications

Sebastian Stjern

Affärsområdeschef

Sebastian är chef för enheten Westander Corporate Communications. Tidigare har han bland annat startat och varit vd för skjortföretaget The Fair Tailor.
– Bestäm syftet. Vill ni bygga varumärket, bilda opinion eller attrahera medarbetare, säger Sebastian Stjern.

Emma Rost

Pr-konsult

Emma är specialiserad på hållbarhet. Tidigare har hon arbetat som journalist och varit kommunikationsansvarig och miljöchef på Lövsta Stuteri.
– Kommunicera löpande. Använd både hållbarhetsrapport och årsredovisning för utspel under hela året, säger Emma Rost.

Kajsa Ulfsdotter

Pr-konsult

Kajsa är specialiserad på corporate communications. Tidigare har hon varit pr-ansvarig på TV4 samt arbetat med Systembolagets hållbarhetsredovisning.
– Utgå från mottagaren. Använd ett utifrånperspektiv när ni formulerar ert budskap, säger Kajsa Ulfsdotter.

Kristoffer Housset

Seniorkonsult

Kristoffer ansvarar för Westanders tjänster inom strategi. Tidigare har han arbetat som affärsområdeschef för Westander Digital och Opinion.
– Ta fram en strategi. Tänk igenom vilka vägval som krävs för att stärka varumärket, säger Kristoffer Housset.

Marie Hemberg

Pr-konsult

Marie ansvarar för Westanders tjänster inom målgruppsanalys. Tidigare har hon bland annat arbetat på Rädda Barnen med företagssamarbeten.
– Välj ett huvudbudskap. Använd det som en röd tråd i all er kommunikation, säger Marie Hemberg.

Monica Reinebo

Affärsområdeschef

Monica är chef för enheten Westander Digital. Tidigare har hon arbetat hos Socialdemokraterna och på FN:s barnfond Unicef.
– Var en samhällsaktör. Berätta om hur er verksamhet bidrar till samhällsnytta, säger Monica Lundbom.