Tjänster
Allt fler företag väljer att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme. Vi vill bidra till ökat samhällsengagemang.
Ett företag som deltar i samhällsdebatten bygger sitt varumärke, stärker företagskulturen, fördjupar sina kundrelationer, skapar nya affärsmöjligheter och blir en mer attraktiv arbetsgivare.
Här nedan kan du läsa mer om Westanders tjänster, våra specialistområden och hur vi kan hjälpa er med samhällsengagerad kommunikation.
Kriskommunikation
Ledarskap
Medieträning
Moderatorskap
Opinionsbildning
Pr-partner
Public affairs
Strategi
Varumärkesstrategi
Letar du efter något annat?
Specialistområden
Flera av oss på Westander är generalister som gärna använder vår pr-kompetens brett, men vi är också många specialister med särskild kompetens inom olika ämnesområden.
Här nedan kan du läsa mer om några av våra specialistområden. Kontakta oss gärna för att se hur vi kan hjälpa er.
Branschorganisationer
Business and Human Rights
Corporate communications
Cybersäkerhet
Hållbarhet
Hälsa och forskning
Insamlingsorganisationer
Klimat och energi
Kultur
Letar du efter något annat?
Att välja pr-byrå
Valet av pr-byrå är viktigt. Innan ni eventuellt anlitar Westander, rekommenderar vi att ni också kontaktar andra pr-byråer. Be gärna om både personliga möten och konkreta förslag.
Föreslå till exempel en mindre analys eller konkret pr-aktivitet för att snabbt prova på att arbeta tillsammans. Ett pilotprojekt gör det lättare att bygga ett förtroendefullt samarbete.
Vill ni träffa Westander?
Tre tips om att hitta rätt pr-byrå
Direktupphandling
Rankinglistor
12 rutiner för hög kvalitet
Andra pr-byråer
Konkurrerande uppdrag
Politiska uppdrag
Pro bono?
Våra kundbetyg
De två senaste decennierna har vi på Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Varje år gör vi vår egen undersökning med tio noga utvalda frågor som hjälper oss att utvecklas tillsammans med våra kunder.
Vi väljer öppna svar framför anonymitet, eftersom det ger bättre underlag för dialog, uppföljning och gemensam utveckling. Våra kundansvariga konsulter använder resultaten för att skräddarsy åtgärder, prioritera förbättringar och sätta tydliga mål. Det som mäts blir gjort och vi strävar alltid efter bättre rådgivning, starkare samarbeten och större värde för er.
I den senaste undersökningen, genomförd i september 2025, svarade 59 kundkontakter. Resultatet blev ett Net Promoter Score (NPS) på 86 och ett genomsnittsbetyg på 9,4 av 10. Vi vill passa på att tacka alla våra kunder för förtroendet.
Är ni ett företag som vill hitta en pr-partner? Så här går ett första möte med oss till: Vill ni träffa Westander?
1. Rekommendation
2. Engagemang
3. Proaktivitet
4. Leveranssäkerhet
5. Strategisk kompetens
6. Kvalificerad rådgivning
7. Uppföljning
8. Enkelt och roligt
9. Affärsnytta
10. Samhällsnytta
Avråda
Uppmuntra
Du kanske också vill läsa...

Gör din röst hörd
Pr-handboken 2026 innehåller 300 tips om hur man kommunicerar på andra sätt än genom köpt reklamutrymme.
Gå en kurs hos oss
Vässa dig i pr-arbetet genom att gå någon av våra öppna kurser, eller låt oss ta fram en skräddarsydd kurs för ditt företag.
Vi som jobbar på Westander
Vi är cirka 30 anställda med olika bakgrund, främst från områden som politik, journalistik, ledarskap och marknadsföring.