Medieträning

Westanders medieträning ger kunskap om både mediehantering och mediestrategi. Vårt starka fokus på praktisk träning framför kamera skapar trygghet för talespersonen. Det ska vara både utvecklande och roligt att bli medietränad hos Westander.

Vi har medietränat talespersoner för hundratals företag och organisationer. Nedan finns några exempel på upplägg, men våra medietränare skräddarsyr alltid upplägget utifrån era behov.

Vill du veta mer?

Andreas Rolfer Wrangö

Våra specialister inom medieträning

Andreas Rolfer Wrangö

Seniorkonsult

Andreas ansvarar för Westanders tjänster inom medieträning. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist på Dagens Nyheter och Sveriges Radio.
– Framför ditt budskap. Det är din intervju lika mycket som det är journalistens, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Daniel Hirsch

Pr-konsult

Daniel ansvarar för Westanders specialistområde Hållbart resande. Tidigare har han arbetat som journalist, senast som chefredaktör på tidningen Travel News.
– Undvik "inga kommentarer". Förklara i stället varför du inte kan svara, eller be att få återkomma, säger Daniel Hirsch.

Johanna Wilkens

Pr-konsult

Johanna ansvarar för Westanders tjänster inom kriskommunikation. Tidigare har hon bland annat arbetat på stiftelsen Friends som kommunikationschef.
– Det mesta du säger i intervjun kommer aldrig med. Förbered ett tydligt budskap, säger Johanna Wilkens.

Mattias Areskog

Pr-konsult

Mattias är specialiserad på hållbarhet. Tidigare har han arbetat som journalist på TT Nyhetsbyrån, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet.
– Spekulera aldrig. Du behöver inte vara rädd för att svara ”jag vet inte”, säger Mattias Areskog.

Ninna Prage

Seniorkonsult

Ninna ansvarar för Westanders specialistområde Hållbara livsmedel. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– När ni utsätts för medial granskning är det särskilt viktigt med snabbhet, öppenhet och ansvarstagande, säger Ninna Prage.

Ylva Werlinder

Pr-konsult

Ylva är specialiserad på kriskommunikation. Tidigare har hon varit pressekreterare åt Gudrun Schyman och kommunikatör på Södersjukhuset.
– Tänk igenom målgruppen. Kom ihåg att det inte är journalisten du vill nå, säger Ylva Werlinder.