Medieträning

Westanders medieträning ger kunskap om både mediehantering och mediestrategi. Vårt starka fokus på praktisk träning framför kamera skapar trygghet för talespersonen. Det ska vara både utvecklande och roligt att bli medietränad hos Westander.

Vi har medietränat talespersoner för hundratals företag och organisationer. Nedan finns några exempel på upplägg, men våra medietränare skräddarsyr alltid upplägget utifrån era behov.

Vill du veta mer?

Andreas Rolfer Wrangö

Våra specialister inom medieträning

Andreas Rolfer Wrangö

Seniorkonsult

Andreas ansvarar för Westanders tjänster inom medieträning. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist på Dagens Nyheter och Sveriges Radio.
– Framför ditt budskap. Det är din intervju lika mycket som det är journalistens, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Anders Wennerstrand

Affärsområdeschef

Anders är chef för enheten Westander Hållbarhet. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Det mesta du säger i intervjun kommer aldrig med. Förbered ett tydligt budskap, säger Anders Wennerstrand.

Katalin Herngren Bachry

Pr-konsult

Katalin ansvarar för Westanders tjänster inom hållbarhetsredovisning. Tidigare har hon arbetat med affärsutveckling på bland annat cateringföretaget Gigafood.
– Tänk igenom målgruppen. Kom ihåg att det inte är journalisten du vill nå, säger Katalin Herngren Bachry.

Kristoffer Housset

Affärsområdeschef

Kristoffer är chef för enheten Westander Digital och Opinion. Tidigare har han bland annat varit pressekreterare åt vänsterpartiledaren Lars Ohly.
– Undvik "inga kommentarer". Förklara i stället varför du inte kan svara, eller be att få återkomma, säger Kristoffer Housset.

Mattias Areskog

Pr-konsult

Mattias är specialiserad på hållbarhet. Tidigare har han arbetat som journalist på TT Nyhetsbyrån, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet.
– Spekulera aldrig. Du behöver inte vara rädd för att svara ”jag vet inte”, säger Mattias Areskog.

Sara Arborén

Tf affärsområdeschef

Sara ansvarar för specialistområdet Westander Hälsa och Forskning. Tidigare har hon bland annat varit presskontakt på Swedbank.
– När ni utsätts för medial granskning är det särskilt viktigt med snabbhet, öppenhet och ansvarstagande, säger Sara Arborén.