Medieträning

Westanders medieträning ger kunskap om både mediehantering och mediestrategi. Vårt starka fokus på praktisk träning framför kamera skapar trygghet för talespersonen. Det ska vara både utvecklande och roligt att bli medietränad hos Westander.

Vi har medietränat talespersoner för hundratals företag och organisationer. Nedan finns några exempel på upplägg, men våra medietränare skräddarsyr alltid upplägget utifrån era behov.

Vill du veta mer?

Andreas Rolfer Wrangö

Våra specialister inom medieträning

Andreas Rolfer Wrangö

Seniorkonsult

Andreas ansvarar för Westanders tjänster inom medieträning. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist på Dagens Nyheter och Sveriges Radio.
– Framför ditt budskap. Det är din intervju lika mycket som det är journalistens, säger Andreas Rolfer Wrangö.

Anders Wennerstrand

Affärsområdeschef

Anders är chef för enheten Westander Hållbarhet. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Spekulera aldrig. Du behöver inte vara rädd för att svara ”jag vet inte”, säger Anders Wennerstrand.

Daniel Hirsch

Pr-konsult

Daniel ansvarar för Westanders specialistområde Hållbart resande. Tidigare har han arbetat som journalist, senast som chefredaktör på tidningen Travel News.
– Undvik "inga kommentarer". Förklara i stället varför du inte kan svara, eller be att få återkomma, säger Daniel Hirsch.

Johanna Look

Byråchef

Johanna ansvarar för Westanders grundtjänst tankeledarskap. Hon är en av våra mest erfarna konsulter och specialiserad på varumärkesstrategi.
– Tänk igenom målgruppen. Kom ihåg att det inte är journalisten du vill nå, säger Johanna Look.

Julia Högberg

Pr-konsult

Julia ansvarar för Westanders tjänster inom storytelling. Tidigare har hon bland annat arbetat som skådespelare på Dramaten och copywriter på Wenderfalck.
– Bli inte ett intervjuoffer. Se frågorna som inbjudningar att framföra det du tycker är viktigt, säger Julia Högberg.

Kristoffer Housset

Seniorkonsult

Kristoffer ansvarar för Westanders tjänster inom strategi. Tidigare har han arbetat som affärsområdeschef för Westander Digital och Opinion.
– Visa vad du brinner för. Återkom gärna till ditt budskap flera gånger utan att upprepa det ordagrant, säger Kristoffer Housset.

Maria-Elsa Salvo

Pr-konsult

Maria-Elsa är specialiserad på opinionsbildning. Tidigare har hon bland annat arbetat som kommunikationsstrateg på fackföreningsnära Arenagruppen.
– Ta aldrig en intervju utan att förbereda dig, be i stället att få återkomma inom 15 minuter, säger Maria-Elsa Salvo.

Ninna Prage

Seniorkonsult

Ninna ansvarar för Westanders specialistområde Hållbar mat. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Det mesta du säger i intervjun kommer aldrig med. Förbered ett tydligt budskap, säger Ninna Prage.

Ylva Werlinder

Pr-konsult

Ylva är specialiserad på kriskommunikation. Tidigare har hon varit pressekreterare åt Gudrun Schyman och kommunikatör på Södersjukhuset.
– När ni utsätts för medial granskning är det särskilt viktigt med snabbhet, öppenhet och ansvarstagande, säger Ylva Werlinder.