Varumärkesstrategi

Ett varumärke kan beskrivas som ett knippe associationer. Ett starkt varumärke är välkänt, tydligt och positivt laddat. Det finns inget bättre sätt att stärka sitt varumärke än att delta i samhällsdebatten.

Varumärkesstrategi är inte så svårt som det kan låta. Vi hjälper er att ta fram en praktiskt användbar varumärkesplattform, skapa engagemang för plattformen internt och kommunicera varumärket externt.

Vill du veta mer?

Sofie Ek

Sofie Ek

Våra specialister inom varumärkesstrategi

Sofie Ek

Seniorkonsult

Sofie ansvarar för Westanders tjänster inom varumärkesstrategi och är specialiserad på digital kommunikation. Tidigare arbetade hon på Chimney Group.
– Avdramatisera varumärkesarbetet. Det ska vara enkelt att jobba med varumärket, säger Sofie Ek.

Frida Blom

Seniorkonsult

Frida är specialiserad på kommunikativt ledarskap. Tidigare har hon bland annat varit ordförande för Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen.
– Ta ställning i debatten. Engagerade och stolta medarbetare stärker varumärket, säger Frida Blom.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan är specialiserad på digital kommunikation. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och projektledare på Naturskyddsföreningen.
– Lyft fram det unika. Genom att berätta hur ni särskiljer er från konkurrenterna stärker ni er position, säger Johan Lindahl.

Katalin Herngren Bachry

Pr-konsult

Katalin är specialiserad på hållbarhet. Tidigare har hon bland annat arbetat med verksamhetsstrategi på cateringföretaget Gigafood.
– Era kärnvärden ska vägleda det dagliga arbetet. Beskriv vad de betyder i praktiken, säger Katalin Herngren Bachry.

Kristoffer Housset

Affärsområdeschef

Kristoffer är chef för enheten Westander Digital och Opinion. Tidigare har han bland annat varit pressekreterare åt vänsterpartiledaren Lars Ohly.
– Formulera en engagerande vision som blir er ledstjärna och kompass, säger Kristoffer Housset.

Maja Stridsberg

Seniorkonsult

Maja är specialiserad på opinionsbildning och digital kommunikation. Resumé utsåg henne 2018 till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer.
– Tänk digitalt från början. Då kan ni delta på fler arenor och stärka ert varumärke, säger Maja Stridsberg.