Varumärkesstrategi

Ett varumärke kan beskrivas som ett knippe associationer. Ett starkt varumärke är välkänt, tydligt och positivt laddat. Deltagande i samhällsdebatten är den ultimata varumärkesbyggaren.

Varumärkesstrategi är inte så svårt som det kan låta. Vi hjälper er att ta fram en praktiskt användbar varumärkesplattform, skapa engagemang för plattformen internt och kommunicera varumärket externt.

Vill du veta mer?

Frida Blom

Våra specialister inom varumärkesstrategi

Frida Blom

Seniorkonsult

Frida ansvarar för Westanders tjänster inom varumärkesstrategi. Tidigare har hon bland annat varit ordförande för Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen.
– Utgå från samhällsnytta. Basera strategin på företagets syfte utöver vinstmaximering, säger Frida Blom.

Jenni Ginström

Pr-konsult

Jenni är specialiserad på kommunikativt ledarskap. Tidigare har hon bland annat arbetat på Danske Bank och Svenska Fondhandlareföreningen.
– Beskriv när ni är som bäst. Ta fram formuleringar som höjer er ambitionsnivå, säger Jenni Ginström.

Johan Lindahl

Pr-konsult

Johan ansvarar för Westanders tjänster inom kriskommunikation. Tidigare har han arbetat som producent på Sveriges Radio och ledarskribent på Aftonbladet.
– Involvera medarbetarna. Gör alla anställda till ambassadörer för varumärket, säger Johan Lindahl.

Katalin Herngren Bachry

Pr-konsult

Katalin ansvarar för Westanders tjänster inom hållbarhetsredovisning. Tidigare har hon arbetat med affärsutveckling på bland annat cateringföretaget Gigafood.
– Måla upp drömläget. Skapa en tydlig målbild för hur varumärket ska uppfattas, säger Katalin Herngren Bachry.

Maja Stridsberg

Seniorkonsult

Maja är specialiserad på opinionsbildning och digital kommunikation. Resumé utsåg henne 2018 till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer.
– Delta i debatten. Opinionsbilda kring frågor som är relevanta för er verksamhet, säger Maja Stridsberg.

Sebastian Stjern

Seniorkonsult

Sebastian är specialiserad på hållbarhet och innovationsfrågor. Tidigare har han bland annat startat och varit vd för skjortföretaget The Fair Tailor.
– Ta fram en pr-plan. Lista konkreta pr-aktiviteter som kan stärka ert varumärke, säger Sebastian Stjern.