Varumärkesstrategi

Ett varumärke kan beskrivas som ett knippe associationer. Ett starkt varumärke är välkänt, tydligt och positivt laddat. Deltagande i samhällsdebatten är den ultimata varumärkesbyggaren.

Varumärkesstrategi är inte så svårt som det kan låta. Vi hjälper er att ta fram en praktiskt användbar varumärkesplattform, skapa engagemang för plattformen internt och kommunicera varumärket externt.

Vill du veta mer?

Frida Blom

Våra specialister inom varumärkesstrategi

Frida Blom

Seniorkonsult

Frida ansvarar för Westanders tjänster inom varumärkesstrategi. Tidigare har hon bland annat varit ordförande för Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen.
– Utgå från samhällsnytta. Basera strategin på företagets syfte utöver vinstmaximering, säger Frida Blom.

Anna Koblanck

Pr-konsult

Anna ansvarar för Westanders tjänster inom storytelling. Tidigare har hon bland annat arbetat inom Världsbanken och som journalist på Dagens Nyheter.
– Delta i debatten. Opinionsbilda kring frågor som är relevanta för er verksamhet, säger Anna Koblanck.

Jenni Ginström

Pr-konsult

Jenni är specialiserad på varumärkesstrategi. Tidigare har hon bland annat arbetat på Danske Bank och Svenska Fondhandlareföreningen.
– Beskriv när ni är som bäst. Ta fram formuleringar som höjer er ambitionsnivå, säger Jenni Ginström.

Katalin Herngren Bachry

Pr-konsult

Katalin ansvarar för Westanders tjänster inom hållbarhetsredovisning. Tidigare har hon arbetat med affärsutveckling på bland annat cateringföretaget Gigafood.
– Måla upp drömläget. Skapa en tydlig målbild för hur varumärket ska uppfattas, säger Katalin Herngren Bachry.

Marie Hemberg

Pr-konsult

Marie är specialiserad på hållbarhet. Tidigare har hon bland annat arbetat på Rädda Barnen med insamlingsaktiviteter och företagssamarbeten.
– Involvera medarbetarna. Gör alla anställda till ambassadörer för varumärket, säger Marie Hemberg.

Sebastian Stjern

Seniorkonsult

Sebastian är specialiserad på hållbarhet och innovationsfrågor. Tidigare har han bland annat startat och varit vd för skjortföretaget The Fair Tailor.
– Ta fram en pr-plan. Lista konkreta pr-aktiviteter som kan stärka ert varumärke, säger Sebastian Stjern.